Afdelingsøde 39

 

Generalforsamling afdeling 39, tirsdag den lS.september 201S

Pkt. 1 Flemming fra hovedbestyrelsen valgt.

Pkt. 2 Malene Hougård Mikkelsen valgt.

Pkt. 3 Henrik (Sigkærgårdsvej 12) og Mette (Sigkærgårdsvej 8)

Pkt. 4 v/Peter (formand) Beboerhus renoveret. Der er lidt problemer med gulvet, men det arbejdes der på. De nye karnapper fungerer, men flere steder regner det stadig ind -regn, der bl.a. ødelægger gulvene i flere boliger. Beboerne skal sende billeder af deres vandskader til Ole Høi.

Beboerne efterlyser, hvornår udbedring af fejl/mangler i forbindelse med renoveringen sker. Peter laver liste over de væsentligste fejl/mangler (bl.a. beskadigede gulve, manglende oprydning osv.) til Ole Høi.

Nye rutschebaner er på vej til legepladsen. De gamle er fjernet pga. råd. Rutschebanerne er længe undervejs. Bolden er hos administrationen. Vi rykker administrationen igen.

Aktivitetsudvalget her er Brian Petersen ansvarlig og burde have indkaldt de interesserede. Intet er sket. Der er mange, der er interesserede i at deltage i aktivitetsudvalget, og efter generalforsamlingen sætter de interesserede sig sammen. Beretning godkendt.

Pkt. 5

Flemming fremlægger driftsbudget. Flere beboere er kritiske overfor punktet 121 'Henlæggelser -istandsættelse v. fraflytning'. Beboer efterlyser, hvad der sker med legepladsen. Rutschebaner er taget ned pga. råd, men efter 1/2 år er der stadig ikke etableret nye. Flemming rykker administrationen, der har bolden.

I stedet for vedligeholdelse af træfacader vil vi løbende renovere og sætte nye facader på. Vi skal have tilbud på dette arbejde. Køkkener hvornår sker vedligeholdelse/udskiftning? Køkkenerne er meget slidte. Det står slet ikke i PV-planen -det skal ændres senere hen.

Affaldsøer udskiftes i fremtiden -de skal på et tidspunkt nedgraves.

Hvis beboerne ikke godkender budgettet, sendes dette sammen med vores bemærkninger til kommunen, der vil gennemgå det. Vi ønsker at henlæggelser (pkt.121) skal reduceres, så vi derved kan undgå huslejestigninger. I forvejen er det henlagte beløb højt. Endvidere bør planlagt vedligeholdelse(pkt.120) nedsættes. Afdelingen har i dag en opsparet formue på omkring 2 millioner kroner. Carsten mener også, at renteindtægten er skønnet for lavt.

Afstemning: 4 personer for + 12 personer imod. Antennebudget godkendes dog. Prisen falder i år.

Pkt. 6

Flemming gennemgår regnskabet 2014. Carsten har spørgsmål til pkt. 123. Udgiften for 2014 kan iflg. Noter til regnskabet maksimalt være 321,-x 42 lejemål =13.272, men vores udgift har været højere -nemlig 49.624,58 -18.498,86 =31.125,72. Hvorfor? Flemming kan ikke forklare, hvordan det hænger sammen. Flemming går til Kent (administrationen) med dette spørgsmåål, for afklaring. Svar sendes til bestyrelsen. Ved kommende markvandringer skal sendes besked ud til alle beboere, så disse har mulighed for at melde ind med forslag/ideer.

Pkt. 7

Udgår. Indkomne forslag er ikke distribueret til beboerne senest 8 dage inden generalforsamlingen. Derfor er alle forslag afvist.

Pkt. 8

Gitte Hansen ønsker genvalg. Malene Hougård Mikkelsen og Henning Poulsen ønsker ikke genvalg. Interesserede: Kian Bisbo + Mads Nørvang + Helle Bay Henrik og Mette er stemmeudvalg.

  1. afstemning: Helle 16 stemmer + Mads 12 stemmer + Kian 10 stemmer + Gitte 10 stemmer.

  2. afstemning: Kian 10 stemmer + Gitte 6 stemmer Nye bestyrelsesmedlemmer: Kian, Helle, Mads.

     

Pkt. 9:

Henrik er 1. suppleant og Helle er 2. suppleant.

Pkt. 10:

Bestyrelsen undersøger hvad en vask + tørring i vaskerummet koster. Måleudstyr kan måske lånes ved kommunen. Rengøring i vaskerummet er yderst mangelfuld. Der kunne evt. laves et opråb i forbindelse med et fællesarrangement.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afdelingsmøde afdeling 39 onsdag den 17. september 2014 i Val halla

Tilstedeværende husstande: 8

Pkt. 1

Ole valgt til dirigent. Indkaldelse er sket rettidigt.

Pkt. 2 Malene valgt til referent.

Pkt. 3

Henrik (nr. 12) og Christian (nr. 8) .

Pkt. 4

Beretning v/Peter.

  • Dræn og riste v. sidste blok og skure

  • Bordebænkesæt etableret ved Valhalla og legeplads (produceret hos Produktionsskolen)

  • Ved bålpladsen er brøndring gravet ned, og vi skal have en ny grill derned

  • Nyt gulv i Valhalla samt maling af salen

  • Der er sket nyt i sagen fra Byggeskadefonden (Ole fortæller herom senere)

  • Der er sat 168.000 kr. af til tætning af vinduer/døre. Dog er dette udbedringsarbejde planlagt udført i forbindelse med renovering af skader iht. sagen fra Byggeskadefonden

  • Vi har sparet op til renovering af køkken i Valhalla samt til indkøb af gryder m.m. Beretning godkendt. Pkt. 5

     

Mona gennemgik budget og vedligeholdelsesplan for 2015. Godkendt.

Pkt. 6

Mona orienterede om regnskabet for 2015.

Pkt. 7

Ingen indkomne forslag.

Pkt. 8

Peter modtager genvalg som formand -og blev genvalgt.

Pkt. 9

Carsten modtager genvalg som bestyrelsesmedlem -og blev genvalgt.

Pkt. 10

Helle valgt som 1. suppleant og Henrik valgt som 2. suppleant.

Pkt. 11 Forespørgsel om der er planlagt udskiftning af køkkener. De er ved at være slidte. Peter svarer, at der er budgetteret med udskiftning iht. normal vedligeholdelsesplan.

Antenne kan sættes i bero på kontoret. Henvendelse skal ske inden 1/12 eller 1/6. Dog skal betales 500 kr. for at få sat i bero samt 500 kr. for genaktivering af abonnementet ved fraflytning.

Forespørgsel om de værst udsatte beboeres terrassedøre kan tætnes inden vinteren, da det er så utæt, at stearinlys blafrer indendørs. Det er længe at vente til Byggeskadefondens udbedring sker. Varmen fiser ud, og beboerne frygter endnu en vinter. Svar fra Ole, at beboerne skal kontakte ham om de enkelte sager.

Forslag fra beboer om, at invitationer til arrangementer sendes ud tidligere end ca. luge inden arrangementet. Det tidligere aktivitetsudvalg blev diskuteret, og mødedeltagerne fandt det attraktivt at reetablere et aktivitetsudvalg. Dette diskuteres på førstkommende bestyrelsesmøde, hvor vi derefter vil invitere evt. interesserede til et opstartsmøde.

Sagen i Byggeskadefonden v/Ole: Byggeskadefonden har erkendt, at karnapperne både er konstrueret forkert samt at udførelse også er forkert. Byggeskadefonden dækker 95 % af skadernes beløb. Dog fratrukket en selvrisiko samt 11/35 dele, da Byggeskadefonden ikke dækker de år, som byggeriet har på bagen. Boligforeningen har ingen forsikring til at dække skaderne. Beboerne og bestyrelsen viser tydeligt frustrationer om denne egenbetaling, som hovedbestyrelsen skal tage stilling, hvem skal hæfte for. Det undrer beboerne og bestyrelsen, at der først nu -efter garantiperioder m.m. er udløbet -kommer skub i sagen, da der på hvert eneste møde de seneste 8 år er blevet gjort grundigt rede for de mange gener, som beboerne har haft og stadig har. Det ses ikke som en fair løsning, at afdeling 39 skal betale den kæmpe regning for, at hovedbestyrelsen og boligforeningen har 'sovet i timen' . Beboerne har nu efterhånden så mange gener, at der i nogle boliger drypper vand ind, og der er efterhånden store skader på vægge, gulve og lofter, fordi problemet har stået på over så mange år. Børnefamilier har børn ramt at uforklarlig hoste, og der frygtes skimmelsvamp, som selvfølgelig er naturligt, når der ligger vand og gennemblødt isolering inde i konstruktionen. Bekymrede beboere skal henvende sig til Ole, hvis der trænger vand ind og de er bekymrede. Bestyrelsen spørger til, hvor denne skal forholde sig i sagen. Ole svarer, at vi kan afholde et møde med Erling/Finn/hovedbestyrelsen. Der afholdes hovedbestyrelsesmøde førstkommende tirsdag. Her vil vores frustrationer blive diskuteret. Informationsniveauet om sagen i Byggeskadefonden skal hæves. Når tidsplan kendes sendes denne ud til beboerne. Derudover omdeles infoblad så snart der er nyt i sagen. Første infoblad kommer snarest.

Der klages over kattelort i sandet på legepladsen. Ingen løsning fundet. Vi kan ikke borbyde kattene at være i sandet, og desuden kan vi ikke afholde udefrakommende katte fra faldsandet.

Forslag om endnu en husomdelt seddel vedrørende storskrald m.m. Denne med definition af, hvad der må komme i affaldscontainere og hvad der ikke må.

Referent: Malene Hougård Mikkelsen Dirigent: Ole Høi Sørensen Afdelingsformand: Peter Ullstrøm

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Referat fra afd. 39's afdelingsmøde den 19. september 2013.

Dagsorden: Ad. 1 Mona Larsen blev valgt til dirigent.

Ad. 2 Mona Larsen valgt til referent.

 Ad. 3 Flemming Larsen og Mona Larsen.

Ad. 4 Peter Ullstrøm fremlagde beretning for perioden siden sidste år:

Der er lavet ny parkeringsplads ved gildesal Der er kommet nye borde/bænke-sæt Grill er flyttet fra gildesal til legeplads

Beretningen blev godkendt.

Ad. 5 Flemming fremlagde budget og pv-planen for 2014. Flemming orienterer om sagen ved Byggeskadefonden vedrørende facader. Så længe der ligger en sag ved Byggeskadefonden, bliver der ikke udført repa­rationer på facaderne. Budgettet blev godkendt.

Ad. 6 Flemming orienterede om regnskabet for 2012.

Ad. 7 Der var ingen forslag

 Ad. 8 Brian Petersen og Gitte Hansen blev begge genvalgt.

Malene Hougård Mikkelsen blev valgt.

Ad. 9 Henning Vestergaard Poulsen, Mads Nørdam og Helle Bay blev valgt.

Ad.10 En bred snak om gæsteparkering. Denne arbejdes der videre på i bestyrelsen.

Der er huller i hækkene rundt omkring. Der er bestilt nye. Det anbefales, at man luer under sin hæk for at få den til at gro ordentligt.

Forslag søges til hvilket gulv der skal lægges i gildesalen. Der sendes seddel rundt til beboere vedrørende hunde der går løse og be­sørger i haverne.

Peter Ullstrøm Mona Larsen

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------