Afdelingsmøde 25

Afdeling 25 – Vinkelvej 20-40

 

Referat af ekstraordinært afdelingsmøde den 10. oktober 2018

 Der var fremmødt 10 beboer til ekstraordinært afdelingsmødet og Kent Hansen fra administrationen.

 Ad. 1        Kent Hansen blev valgt til dirigent.

 Ad. 2        Kent Hansen blev valgt til referent.

 Ad. 3        Der blev ikke nedsat et stemmeudvalg.

 Ad. 4        Det blev vedtaget, at der kan gøres brug af den individuelle råderet til køkkener for maksimalt 123.816 kr. (2018) under forudsætning af, at hovedbestyrelsen godkender beslutningen.

                  Under eventuelt var der følgende bemærkninger:

 

·        Køkkenskuffer i nr. 28 skal limes

·        Radiator ved køkken virker ikke i nr. 28

·        Toiletvask drypper i nr. 20

·        Havedør utæt i nr. 36

 

Inspektøren er orienteret omkring ovenstående.

 

Dirigent/Referent:

 _______________

    Kent Hansen

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Afdeling 25 – Vinkelvej 20-40

 

Referat af afdelingsmøde den 18. september 2018

 Der var fremmødt 10 beboer til afdelingsmødet og Kent Hansen fra administrationen.

 Ad. 1        Kent Hansen blev valgt til dirigent.

 Ad. 2        Kent Hansen blev valgt til referent.

 Ad. 3        Der blev ikke nedsat et stemmeudvalg.

 Ad. 4        Siden sidste møde har der været afholdt markvandring hvor Yvonne Mikkelsen fra nr. 22 deltog og der er blevet malet udvendigt. Endvidere er 2 lejeligheder blevet opmålt i forbindelse med forberedelserne til elektronisk syn.

 Ad. 5        Driftsbudgettet for 2018 blev gennemgået af Kent Hansen.

Budgettet blev enstemmigt godkendt med en stigning på 0,00%  og huslejen udgør pr. 1 januar 2018    4.576 kr./måned.

 Planlagt vedligeholdelse for 2019 blev også gennemgået uden bemærkninger dog vil beboerne gerne vide hvad badeværelsesrenoveringen indebærer.

 Ad. 6        Regnskabet for 2017 blev gennemgået af Kent Hansen udvi­sende et overskud på 34.465 kr. der er overført til opsamlet resultat.

 Ad. 7        Punktet udgår da der ikke var indkomne forslag. 

 Ad. 8        Yvonne Mikkelsen i nr. 22 blev valgt til kontaktperson for afdelin­gen.

 Ad. 10      Punktet udgår, da der ikke er nedsat en afdelingsbesty­relse.

 Ad. 11      Punktet udgår, da der ikke er nedsat en afdelingsbesty­relse.

 Ad. 12      Under eventuelt var der følgende bemærkninger:

 

·        Paradisæbletræer ønskes erstattet af træer, der ikke sviner så meget. (problem for kørestols- og rolatorbrugere der får æblerne på hjulene)

·        Generelt er hækken ikke klippet tilfredsstillende (mangler bl.a. bunden)

·        Toiletter i nr. 24 og 38 kan ikke rengøres ordentligt og ønsker derfor nye.

·        Viceværterne tjekker om gummifugerne i bad skal udskiftes.

·        SAB undersøger om der kan skaffes stålfiltre til de eksisterende emhætter, idet flere er rustne og ønskes udskiftet.

·        Stikkontakt i komfur virker ikke i nr. 24

·        Termostat i stuen i nr. 38 skal udskiftes. Viceværten har tidligere ses på ventilen, men der er ikke sket yderligere.

·        Der indkaldes til et ekstraordinært afdelingsmøde omkring kollektiv råderet vedr. køkkener, hvis 25 % af beboerne ønsker det og mødet skal indkaldes med 2 ugers varsel.

Inspektøren er orienteret omkring ovenstående.

 Beboerne tilkendegav at de er glade for at bo i afdelin­gen.

 Dirigent/Referent:

 

_______________

    Kent Hansen

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afdeling 25 – Vinkelvej 20-40

 Referat af afdelingsmøde den 4. september 2017

 

Der var fremmødt 11 beboer til afdelingsmødet og Kent Hansen fra administrationen.

 Ad. 1        Kent Hansen blev valgt til dirigent.

 Ad. 2        Kent Hansen blev valgt til referent.

 Ad. 3        Der blev ikke nedsat et stemmeudvalg.

 Ad. 4        Siden sidste møde har der været afholdt julefrokost for beboerne.

 Ad. 5        Driftsbudgettet for 2018 blev gennemgået af Kent Hansen.

Budgettet blev enstemmigt godkendt med en stigning på 1,36%  og huslejen udgør pr. 1 januar 2018    4.576 kr./måned.

 Planlagt vedligeholdelse for 2018 blev også gennemgået uden bemærkninger dog vil beboerne gerne vide hvad badeværelsesrenoveringen indebærer.

 Ad. 6        Regnskabet for 2016 blev gennemgået af Kent Hansen udvi­sende et overskud på 28.616 kr. der er overført til opsamlet resultat.

 Ad. 7        Nyt ordensreglement godkendt uden bemærkninger.

 Ad. 8        Punktet udgår da der ikke var indkomne forslag. 

 Ad. 9        Yvonne Mikkelsen i nr. 22 blev valgt til ny kontaktperson for afdelin­gen.

 Ad. 10      Punktet udgår, da der ikke er nedsat en afdelingsbesty­relse.

Ad. 11      Punktet udgår, da der ikke er nedsat en afdelingsbesty­relse.

 Ad. 12      Under eventuelt var der følgende bemærkninger:

 ·        Generelt er hækken ikke klippet tilfredsstillende. Dobbelt hæk ved nr. 36-38 mangler at blive klippet på indersiden.

·        Flisebelægning skal efterses og repareres og primært sti mellem parkeringsplads og nr. 40 samt ved nr. 38.

·        Der kommer vand ind i skur ved nr. 20 og 22, så der ønskes rist som ved nogle af de andre skure.

·        Dør til gammelt skralderum slæber på og der mangler indflytningssyn.

·        Beboer i nr. 20 har problemer med toilettet og mangler indflytningssyn.

·        Emhætte i nr. 26 virker ikke optimal.

·        Tætningsliste til hoveddør skal efterses ved nr. 40.

 

Inspektøren er orienteret omkring ovenstående.

 

 

Beboerne tilkendegav at de er glade for at bo i afdelin­gen.

 

 

Dirigent/Referent:

 

_______________

    Kent Hansen

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afdeling 25 – Vinkelvej 20-40

 

Referat af afdelingsmøde den 14. september 2016

 

Der var fremmødt 7 beboer til afdelingsmødet og Kent Hansen fra administrationen.

  Ad. 1        Kent Hansen blev valgt til dirigent.

 Ad. 2        Kent Hansen blev valgt til referent.

 Ad. 3        Der blev ikke nedsat et stemmeudvalg.

 Ad. 4        Siden sidste møde har der været afholdt julefrokost for beboerne.

 Ad. 5        Driftsbudgettet for 2017 blev gennemgået af Kent Hansen.

Budgettet blev enstemmigt godkendt med en stigning på 2,43%  og huslejen udgør pr. 1 januar 2017 4.515 kr./måned.

 Planlagt vedligeholdelse for 2017 blev også gennemgået uden bemærkninger.

 Ad. 6        Regnskabet for 2015 blev gennemgået af Kent Hansen udvi­sende et underskud på 20.165 kr. der er overført til opsamlet resultat.

 Ad. 7        Punktet udgår, da der ikke var indkomne forslag.

 Ad. 8        Valborg Bachstein i nr. 24 forsætter som kontaktperson for afdelin­gen.

 Ad. 9        Punktet udgår, da der ikke er nedsat en afdelingsbesty­relse.

 Ad. 10      Punktet udgår, da der ikke er nedsat en afdelingsbesty­relse.

 Ad. 11      Under eventuelt var der følgende bemærkninger:

 Flisebelægning skal efterses og repareres (SF-sten) og primært sti mellem parkeringsplads og nr. 40  samt ved nr. 38, idet kørestols-brugerne punkterer deres dæk i hullerne.

  • Toilet i nr. 24 ønskes skiftet, da det ikke kan rengøres ordentligt.
  • Fuge på badeværelse i nr. 26 under vask er muggen og ønskes udbedret.

 Inspektøren er orienteret omkring ovenstående.

 Beboerne tilkendegav at de er glade for deres vicevært og for at bo i afdelin­gen.

 Dirigent/Referent:

 

_______________

    Kent Hansen

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afdeling 25 -Vinkelvej 20-40 Referat af afdelingsmøde den 14. september 2015

Der var fremmødt 9 beboer til afdelingsmødet og Kent Hansen, Tenna Jensen fra administrationen.

Ad. 1 Kent Hansen blev valgt til dirigent.

 Ad. 2 Kent Hansen blev valgt til referent.

Ad. 3 Der blev ikke nedsat et stemmeudvalg.

Ad. 4 Siden sidste møde har beboer i nr. 30 fået et nyt køle/fryseskab.

Ad. 5 Driftsbudgettet for 2016 blev gennemgået af Kent Hansen.

Budgettet blev enstemmigt godkendt med en stigning på 0,00% og huslejen udgør 4.408 kr./måned. Planlagt vedligeholdelse for 2016 blev også gennemgået uden bemærkninger.

 Ad. 6 Regnskabet for 2014 blev gennemgået afKent Hansen udvisende et overskud på 95.016 kr. der er overført til opsamlet resultat.

Ad. 7 Punktet udgår, da der ikke var indkomne forslag.

Ad. 8 Valborg Bachstein i nr. 24 forsætter som kontaktperson for afdelingen.

Ad. 9 Punktet udgår, da der ikke er nedsat en afdelingsbestyrelse.

 Ad. 10 Punktet udgår, da der ikke er nedsat en afdelingsbestyrelse.

Ad. 11 Under eventuelt var der følgende bemærkninger:

  • Flisebelægning skal efterses og repareres.

  • Beklædning omkring skraldeø ønskes malet.

      1. Vandhanetud på badeværelse i nr. 36 er utæt, smeden kontakter beboer på tlf. 86 57 17 92 angående udskiftning af vandhanen.

  • Nogle beboer er generet af stort birketræ på nabogrund. Teknisk afdeling kontakter nabo.

  • Flagstang ønskes afvasket for alger.

     

Inspektøren er orienteret omkring ovenstående.

Beboerne tilkendegav at de er glade for deres vicevært og for at bo i afdelingen.

Dirigent/Referent:

 

Kent Hansen

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afdeling 25 -Vinkelvej 20-40 Referat af afdelingsmøde den 8. september 2014

Der var fremmødt 10 beboer til afdelingsmødet og Kent Hansen fra administrationen.

Ad. 1 Kent Hansen blev valgt til dirigent.

Ad. 2 Kent Hansen blev valgt til referent.

Ad. 3 Der blev ikke nedsat et stemmeudvalg.

Ad. 4 Siden sidste møde er der lavet en affaldsø i afdelingen og beboer i nr. 38 har fået nyt køle/fryseskab.

Ad. 5 Driftsbudgettet for 2015 blev gennemgået af Kent Hansen.

Budgettet blev enstemmigt godkendt med en stigning på 2,85 % svarende til 123 kr.lmåned.

Aktivitetslisten for 2015 blev også gennemgået og der var enighed om, at udskiftning afpostkasser og køkkenelementer udskydes til 2016.

Ad. 6 Regnskabet for 2013 blev gennemgået afKent Hansen udvisende et overskud på 5.487 kr. der er overført til opsamlet resultat.

Ad. 7 Punktet udgår, da der ikke var indkomne forslag.

Ad. 8 Valborg Bachstein forsætter som kontaktperson for afdelingen.

Ad. 9 Punktet udgår, da der ikke er nedsat en afdelingsbestyreise.

Ad. I0 Punktet udgår, da der ikke er nedsat en afdelingsbestyreise.­

Ad. Il Under eventuelt var der følgende bemærkninger:

  • Tagene ønskes renset for alger.

  • Flisebelægning skal efterses og repareres.

  • Hul i græsplæne ved nr. 40 ønskes opfyldt.

  • Tagrenderne skal efterses/renses specielt ved nr. 22 og nr. 38, hvor de løber over ved meget nedbør.

  • Køleskab i nr. 36 fryser på bagvæg.

  • Lys under overskabe i køkken skiftes (lejer betaler lysrør).

  • Nabo kontaktes vedr. meget høj hæk, der ønskes ned i 1,80 meter som er normalt i skel.

     

Inspektøren er orienteret omkring ovenstående.

Beboerne tilkendegav at de er glade for deres vicevært og for at bo i afdelingen.

Dirigent/Referent:

Kent Hansen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Afdeling 25 -Vinkelvej 20-40 Referat af afdelingsmøde den 9. september 2013

Der var fremmødt 9 beboer til afdelingsmødet og Kent Hansen fra administrationen.

Ad. 1 Kent Hansen blev valgt til dirigent. Ad. 2 Kent Hansen blev valgt til referent. Ad. 3 Der blev ikke nedsat et stemmeudvalg. Ad. 4 Der var intet at berette siden sidste møde. Ad. 5 Driftsbudgettet for 2014 blev gennemgået af Kent Hansen.

Budgettet blev enstemmigt godkendt med en stigning på 1,07% svarende til

45 kr./måned. Drift og vedligeholdelses budgettet blev også gennemgået og der var enighed om at etablering af affaldsø skal fremskyndes og laves i efteråret 2013.

Ad. 6         Regnskabet for 2012 blev gennemgået afKent Hansen udvisende et overskud på 27.912,79 der er overført til opsamlet resultat.

Ad. 7         Punktet udgår, da der ikke var indkomne forslag.

Ad. 8         Valborg Bachstein forsætter som kontaktperson for afdelingen.

Ad.9          Punktet udgår, da der ikke er nedsat en afdelingsbestyrelse.

Ad. 10       Punktet udgår, da der ikke er nedsat en afdelingsbestyrelse.

Ad. I1 Under eventuelt var der følgende bemærkninger:

  • Tagsten er ikke udbedret 100% efter maler har ødelagt tagsten.

  • Hegn mod nabo skal repareres i efteråret 2013.

  • Fliser på gangarealer skiftes og oprettes.

  • Æbletræ ved nr. 40 gået ud og skiftes til træ med blomster.

  • Aqua-dræn ved nr. 40 virker ikke optimalt.

  • Hæk ved nr. 32 klippes længere ned.

     

Inspektøren er orienteret omkring ovenstående.

Beboerne tilkendegav at de er glade for deres vicevært og for at bo i afdelingen.

Dirigent Referent:

Kent Hansen