Afdelingsmøde 26

Referat af afdelingsmøde d. 27-08-2018

Punkterne 1-3 gennemgs uden bemærkninger.

Punkter:

Pkt. 4: Der kommer hndværkere og retter op p de sten, der er løse, langs kanten.

Der laves et kryds foran containeren, sledes at man undgr, at Renosyd kører forgæves, da

dette koster 650,-+ moms.

Træerne ned langs stien er blevet fældet efter flertals afstemning.

Pkt. 5: Der er varslet huslejestigning p 2,02 % PV-plan: 
 
- Der er sat penge af til, at kantstenene rettes

- Der er sat penge af til indkøb af planter/træer/buske, sfremt det bliver nødvendigt.

- Dilatationsfuger udskiftes/tjekkes

- Sokkel og murværk repareres hvis nødvendigt

- Der er sat penge af til algebehandling og opretning af tag

- Komfurer og køleskab udskiftes nr det er nødvendigt

- Udskiftning af gulvradiatorer + radiatorventiler

- Der er medregnet henlæggelser til viceværternes maskiner

- Der skal laves "Elektronisk syn" ved fraflytning. Dette betyder en mere præcis pris p

eks. maling.

Driftsbudget og Py-plan er godkendt.

Pkt. 6: Overskud i varmeregnskab afvikles over 3 r.

Pkt. 7: Ingen indkomne forslag

Pkt. 8: Mona er enstemmigt genvalgt

Pkt. 9: Allan er p valg genvælges

Pkt. 10: Kathrine genvalgt som suppleant. Eva valgt som 2. suppleant

Pkt. 11:

1) Referat fra afdelingsmødet kan findes p Skanderborg Andelsboligforenings hjemmeside. Det aftales, at der fremover kommer skriftligt referat ud til beboerne i afdelingen.

2) I forhold til medbestemmelse, kan man løbende komme med forslag, enten til Mona eller direkte til SAB.

3)   Rottefælderne er ikke kun indkøbt til denne afdeling de har været ude i afdelingen løbende. Man fr ikke besked om, hvornr de er sat op i afdelingen, da de flyttes løbende efter behov.

4)   Kommunen skal holde buskene ned langs stien, men de "gider" ikke. Der har været flere diskussioner omkring dette med kommunen. Viceværterne kan beskære det, og ellers er m man gerne selv gøre det.

5)   3 huse afventer, at der skal skiftes rør. Det forventes, at nr disse er skiftet, vil varmen fungere optimalt. Besparelsen i forhold til det tidligere oliefyr, skulle gerne være mere end den stigning p el -regningen nogle beboere har oplevet efter installationen af den nye varmepumpe. Varmtvandsbeholderen har ikke kunnet køre p varmen, da ventilerne ikke har været skiftet dette skulle gerne være ordnet nu.

6)   Larmen fra varmepumpen genere, især beboerne i nr. 8 særligt om natten. Der arbejdes p en skærm, der kan tage noget af støjen. Som nævnt i pkt. 5, skal der skiftes nogle rør i 3 af husene samt gulvradiatorer disse forventes at være skiftet inden fyringssæsonen.

7)   Der bør tages stilling til, om der skal opsættes et gelænder ved trappen op til den ene parkeringsplads.

Katrine Kjær

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afdelingsmøde 21. august 2017.

Der var 7 beboer fordelt på 5 husstande mødt op, samt Lene Blume.

Pkt 1: Lene Blume blev valgt som dirigent.

Pkt 2: Referent Mona.

Pkt 3: Stemmeudvalg vælges hvis nødvendigt.

Pkt 4: Mona fremlagde beretning.

Vi har nu fået vores nye varmeanlæg, som vi ser meget frem til at få rigtigt i brug.

Vi venter på det bliver tørt vejr i flere dag i træk, så vi kan få malet hegnet omkring

Containeren.

Der vil komme nogle og rense vores tag, der bliver givet besked inden, da de skal have adgang til haven.

Pkt 5: Lene gennemgik driftsbudget samt Py-plan for 2018. Dette blev godkendt.

Pkt 6: Lene orienterede om regnskab 2016.

Pkt 7: Ordensreglement blev godkendt.

Pkt 8: Ingen indkomne forslag.

Pkt 9: Søren Frølund blev genvalgt.

Pkt 10: Linda Lund, nr 12 og Kathrine Rohde Kjær, nr 2 blev valgt som suppleanter.

Pkt 11: Der var ikke noget under evt.

Mona Larsen

Referent

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Til beboerne afd. 26 — i. P. Sørensens Vej

Skanderborg d. 23. marts 2017

Referat af ekstraordinært afdelingsmøde den 22. marts 2017 kl. 19:00

4 husstande var repræsenteret: Nr. 4, 6, 12 og 14. Jesper Magnussen deltog fra SAB.

Dagsorden:

Valg af dirigent
Valg af referent
Godkendelse af ny hovedvarmekilde

Udgiften til det nye varmeanlæg er 468.750 kr. Afdelingens andel udgør 150.000 kr. Der ydes tilskud fra SAB's trækningsret på 318.750 kr.

Ovenstående betyder også at afdelingens henlæggelser vil stige med 20.000 kr. om året. Ved at udskifte oliefyret til en varmepumpe, vil I som beboere få en mærkbar reduktion i udgifterne til varme.

Ad. 1.

Mona bød velkommen, det ansås ikke som nødvendigt at vælge en dirigent. Det blev dog

konstateret at mødet var korrekt varslet.

Ad. 2.

Jesper Magnussen blev valgt som referent.

Ad 3.

Jesper Magnussen forklarede om det nye anlæg og om forventede besparelser ved valg af nyt varmeanlæg. Oliefyret erstattes af en varmepumpe, og i boligerne skal der monteres nye varmvandsbeholdere. Der vil ikke blive mange gener forbundet med etableringen af varmeanlægget.

Anlægget forventes monteret i maj 2017.

Forslaget blev vedtaget med 8 stemmer for og 0 imod.

Referent: Jesper Magnussen

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afdelingsmøde i afdeling 26, d. 30. august 2016, kJ. 18.30

Til stede er Lene Blume, næstformand for afdeling 16, Mona Larsen, formand for afdeling 26, samt 4 af afdelingens beboere.

Dagsorden: Pkt. 1: valg af dirigent: Lene Blume vælges til dirigent.

Pkt. 2: valg af referent: Kathrine vælges til referent.

Pkt. 3: valg af stemmeudvalg: med hensyn til afstemning omkring valg af farve på skurene i afdelingen, vil der blive sendt stemmesedler ud til beboerne i afdelingen, som skal afleveres i Monas postkasse.

Pkt. 4: Fremlæggelse af beretning for perioden siden sidste møde:

Pkt. 5: Godkendelse af driftsbudget med tilhørende PV-plan for 2017: begge gennemgåes, og der er ingen kommentarer hertil. Det fremgår af PV-planen, at der fra næste år er sat penge af til at erstatte oliefyret med varmepumper. Derudover er skal der hurtigst muligt gøres noget ved de kantsten der er ved at falde ned -viceværten vil tage sig af det, og lave en midlertidig løsning på det område hvor behovet er størst. På sigt skal der muligvis fældes træer i området, da det er rodnettet der underminere kantstenene. Dette skal der dog først budgetteres med.

Pkt. 6: Orientering om regnskab 2015: der er ingen kommentarer til regnskabet for 2015. Dog gøres der opmærksom på, at der bliver brugt mange penge på at få containeren tømt -dette skyldes, at beboerne ikke sortere deres affald korret, hvorfor regningen løber op. Der vil blive sendt en skrivelse ud fra kontoret, hvori der gøres opmærksom på, at containeren kun er til haveaffald.

Pkt. 7: Behandling af indkomne forslag: der er ikke kommet forslag til behandling.

Pkt. 8: Valg af formand: Mona Larsen genvælges som formand for afdelingen.

Pkt. 9: Valg af medlem til afdelingsbestyrelsen: Allan Lund genvælges til medlem af afdelingsbestyrelsen.

Pkt. 10: Valg af suppleant: Kathrine Kjær vælges til suppleant for afdelingen.

Pkt. 11: Eventuelt: der tales kort omkring vigtigheden af at viderebringe informationer om fx brug af containeren til nye beboere, samt ordensreglement for afdelingen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Referat afd. 26 afdelingsmøde den 8. september 2015

 

 

 

Pkt. 1: Ingen dirigent valgt.

 

Pkt. 2: Referent Mona

 

Pkt. 3: Ingen stemmeudvalg.

 

Pkt. 4: Mona fremlagde beretning.

 

           Der er ikke sket så meget i vores afd i det forgangene år.

 

           Vedr. haver og hække på bagsiden af nr. 8 - 20, er det op til folk selv hvad de vil gøre med

 

           deres hæk m.m. Kommunen vil ikke gøre noget ved dette. Det bliver heller ikke vores

 

           viceværter der skal ordne det.

 

           Vi har desværre ikke Ole som fast vicevært mere. Der kommer info ud når vi får en ny.

 

           Med hensyn til vores container, henstilles der meget bestemt til at alle overholder

 

           At der KUN må kommes SMÅT brandbart i denne. Det koster knap 2000 kr hver gang

 

           den skal tømmes, da der smides rigtig mange ting i den som på ingen måde er

 

           brandbart. Der vil for sidste gang blive lavet en seddel til alle, hvad der må kommes i.

 

           Hvis dette ikke fremadrettet bliver overholdt vil den kun kunne bruges til haveaffald.

 

Pkt. 5: Mona fremlagde driftbudget samt pv-plan. Dette blev godkendt.

 

Pkt. 6: Mona gennemgik regnskab 2014.

 

Pkt. 7: Ingen indkomne forslag.

 

Pkt. 8: Søren Frølund blev genvalgt.

 

Pkt. 9: Line Ortved blev valgt som suppleant Pkt. 10: Der blev snakket om vi måske skulle have en ny farve på vores i stedet for den blå.

 

              Vi vil prøve at finde nogle farveforslag.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afd. 26 Joh. P. Sørensensvej Referat fra afdelingsmøde den 9. september 2014.

Dagsorden:

1. Valg af dirigent -Fælles

2. Valg af referent -Line blev valgt

3. Valg af stemmeudvalg -Ikke nødvendig

4. Fremlæggelse af beretning siden sidst:

      • Bunker af jord ved container er til alle og til fri afbenyttelse.

      • Fælles plantebede er der "problemer" med de nye planter. -Dette under­søges.

      • Ramper ved P pladser. -Løse sten og senegræs. -Dette følges der op på.

      • Ny vicevært vil bestræbe sig på at være hos "os" en dag om ugen.

      • Fællesrummet/Oliefyret -Ny væg ved oliefyr. -Hvorfor -En beboer har skruet op på oliefyret, hvilket ikke er tilladt. Dette har genereret en ekstra regning på ca. kr. 11.250,00. Den skal vi alle betale. OBS -Mona har nøgle til oliefyret.

      • Ny varmekilde -Undersøges fortsat. Når man ved mere, indkaldes der til møde.

         

Beretningen blev enstemmigt vedtaget.

5. Godkendelse af driftsbudget. -Budgettet blev godkendt.

• Vi gennemgik henlæggelser ­

  • Indkøb af nye rottefælder.

  • Fliser på fællesarealer.

  • Udskiftning af bløde fuger på badeværelser m.m.

     

    OB5 -25 års jubilæum i 2015 kr. 5000,00 sat af til dette. Vi vedtager de kr. 5000,00 skal blive i driften og ikke bruges til jubilæumsfest.

     

  • Orientering om regnskab 2013.

  1. Indkomne forslag -ingen

  2. Valg af formand. -Mona er fortsat formand.

  3. Valg af medlem til bestyrelsen. Allan Lund blev genvalgt.

  4. Valg af suppleanter. -Line Kristensen og Linda Lund blev valgt.

  5. Eventuelt -intet.

     

    Formand: Mona Larsen Referent: Line Kristensen

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Referat fra afd. 26's afdelingsmøde den 26. august 2013.

Fremmødte: Beboere samt Birgit Sprogø fra hovedbestyrelsen.

Dagsorden:

Ad. 1 Birgit blev valgt til dirigent.

Ad. 2 Mona blev valgt til referent.

Ad. 3 Det er ikke nødvendigt med stemmeudvalg.

Ad. 4 Mona fremlagde beretning siden sidste møde. Der er stadig nogle udfor­

dringer omkring skrald. Papkasser m.m. smides stadig ved siden af containeren

(dette skal i den blå container). Der smides også elektronik ud -hvilket man selv

skal skaffe sig af med.

Beretningen blev enstemmigt vedtaget.

Ad. 5 Mona fremlagde budgettet og pv-planen for 2014.

Budgettet blev godkendt.

Ad. 6 Mona orienterede kort om regnskabet for 2012 der jo der jo ikke skulle

godkendes.

Ad. 7 Der var ingen forslag.

Ad. 8 Søren Frølund blev genvalgt til afdelingsbestyrelsen.

Ad. 9 Line Kristensen og Kickan Pedersen blev valgt til suppleanter i den række­

følge.

Mona serverede sin berømte æblekage og mødet sluttede kl. 20.00

 

Formand: Mona Larsen