Afdelingsmøde 28

 

Referat afd 28.     Afdelingsmøde d 21/09/2016

 

 

 

Til stede fra Hovedbestyrelsen var Lene Blume.

 

 

 

Pkt.1 Valg af dirigent : Lene Blume

 

Pkt.2 Valg af referent : Karin E Mikkelsen

 

Pkt. 3 Valg af stemmeudvalg: Ester, Line og Oskar.

 

Pkt.4 fremlæggelse af beretning for perioden siden sidste møde : af formanden Karin Mikkelsen: Det har været et travl år, med megen kontakt, til og fra SAB. Der har været brugt meget tid, på at rykke for de ting der skulle gøres bla. Nye postkasser skulle have været indkøbt og sat op 1 april, kom først op sidst i august. Elevator som satte sig fast imellem etagerne op til flere gange om ugen, her skulle indkøbes nyt kabel som ikke var billigt. Lyset på svalegangene som enten lyste hele døgnet eller ikke kunne tændes, elektriker tilkaldt mange gange. Cylinder der blev skiftet i begge ender af kældergangen, uden at man havde tænkt på, at beboerne så ikke kunne komme ind med deres nøgle, og til gildesalen.

 

Der blev fortalt, at SAB havde planer med den gamle Amtscentral ved Vesterskovvej , at der skulle laves flere flygtninge boliger, og seniorboliger.

 

Pkt.5 Godkendelse af driftsbudget med tilhørende PV-plan for 2017. Gennemgået af Lene Blume. Driftsbudget blev godkendt. PV-plan: godkendt.

 

Pkt. 6 Orientering af regnskab, gennemgået af Lene Blume. Ingen spørgsmål fra beboere.

 

Pkt.7 Behandling af indkomne forslag. Et var indsendt af John Funder men kunne ikke ses/bruges som et forslag. Nærmere et holdningsstandpunkt.  Og at afd 28 er for alle, både pensionister og familier. Det er  IKKE beskyttet boliger. Og der stemmes ikke ved fuldmagt.

 

Forslag fra SAB/Jesper M. ang udskiftning af vinduer. Der mangler ca 330.000 kr ikke ca 100.000 kr som man troede, det skyldes en regnefejl på PV-planen. Hvis udskiftning af vinduer ville man få en husleje stigning på ca 116 kr pr. husstand pr måned. Dette blev sendt til afstemning. Imod: 10  For:8  Blank : 2 stemmer.

 

Så forslag blev ikke godkendt. Vindue udskiftning bliver sat på pv-plan om   5-7 år til udskiftning.

 

Pkt.8 Valg af formand. Karin E Mikkelsen ønsker ikke genvalg. Ingen ny blev valgt. Bestyrelsen derved nedlagt.

 

Kontaktperson i afd 28. bruges til omdeling af papir fra SAB.:  Nikolaj Lykkeberg, 2 sal lej. 7

 

Pkt.10

 

Karin M Varetager stadig gildesalen, den kan af beboere reserveres ved kontakt til Karin Mikkelsen. Karin ordner det sidste porcelæn der er indkøbt til gildesalen.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                   ADFDELINGSMØDE DEN 3/9-2015 Afd 28.

Fremmødt 11 beboere, Vicevært Oskar, fra hovedbestyrelsen Lene Blume

Dagsorden for mødet:

Pkt1. Valg af dirigent: Lene Blume

Pkt2. Valg af referent: Karin Mikkelsen

Pkt3. Valg af stemmeudvalg: enighed om håndsoprækning.

Pkt4. Fremlæggelse af beretning for perioden siden sidste møde: Karin Mikkelsen formand.

Formandsberetning: Det har været et travlt forår, med flere beslutninger, der skulle tages. Afd 28 har fået malet rækværk på alle etager, samt ved trappenedgange. Efter et par måneder begyndte malingen, at skalle af flere steder, så malerne måtte komme og udbedre det.

Der har været ekstra ordinært afdelingsmøde d 17/3-2015, punktet var opsigelse af Skanderborg Kommunes lejemål i kælderen, som blev vedtaget. SAB lejer frem over de 2 kontorer til Egon, og vicevært Oskar. Det store rum indgår som ekstra rum til gildesalen.

Nogle beboere har haft problemer med at få varme i radiatorene. Cirkulationspumpen måtte udskiftes i foråret, i stedet for 2016. Så nu skal der gerne være varme til alle beboere.

Ved markvandring i år var til stede : Erling W, Dorthe Støve, Egon og Karin Mikkelsen, her blev der gennemgået budget, og hvad der skal laves af ting fremover i afd 28, vedligeholdelse osv.

Indkøb af det første nye porcelæn til gildesalen forventes indkøbt i efteråret 2015, det står Karin Mikkelsen for, der er afsat 10.000 kr. i 2016 er der afsat 10.000 kr. til det sidste indkøb af porcelæn.

Der er købt 3 censorer til gangen i kælderen, da der er et problem med, at nogle glemmer at slukke lyset efter dem.

Siden opsætning af nyt beklædning på elevatoren, har der været problemer med lyset på etagerne som ikke slukker automatisk om aftenen, og lyser om dagen. Vicevært Oskar har flere gange haft kontakt, til elektrikerne som har været her flere gange, uden at løse problemet. I skrivende stund er det blev ordnet.

Nye/ brugte postkasser er på vej fra Højvangen til os.

Skanderborg Kommune har omlagt fliser, ved vores nye naboer, der blev lagt 3 rækker i stedet for de oprindelige 2 rækker, betød at de gravede og tog ca ½ m af vores græsplæne (uden at få lov, og de var over skel)De begyndte at sætte hegn op på vores grund, og rev noget af vores gamle hegn ned. Erling W blev informeret. Erling W og Karin Mikkelsen indgik et kompromis med kommunen om at de skulle levere arbejdskraft til opsætning af et nyt hegn oppe i vores ”runddel”, et hegn magen til det de har sat op, og SAB betaler hegnet.

Der afholdes 25 års jubilæumsfest 20/02/2016.

Beretningen blev godkendt af alle der var til stede.

Pkt.5 Godkendelse af driftsbudget med tilhørende PV-plan for 2016. Gennemgået af Lene Blume. Driftsbudget og PV-plan vedtaget.

Pkt. 6: Orientering om regnskab 2014. Gennemgået af Lene Blume.

Pkt.7: Behandling af indkomne forslag: Etablering af anlæg til elscootere, samt et dobbeltrum til havemøbler.

Forslaget blev nedstemt.

Pkt. 8:    Valg af medlemmer til afdelingsbestyrelsen. På valg er Anne Katrine Sørensen, som blev genvalgt.

Pkt. 9: Valg af suppleanter: 1 suppleant blev Vibeke Ortved

                                                  2 suppleant blev Irma Rhode

                                                  3 suppleant blev Mads Asferg

Pkt. 10: Eventuelt. Der blev talt om nye vinduer og døre, der ønskes vinduer der kan vippes rundt.

Karin Mikkelsen tager henvendelse til Ole Høi SAB, ang. Nedtagelse af film der stadig er på elevatoren. Dette er ligeledes ordnet.

Skrevet af Karin Mikkelsen formand afd. 28

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Ekstra ordinært generalforsamling i afd 28.

 

Fremmødt fra SAB Erling W

 

 

 

8 ud af 16 lejemål var repræsenteret til det ekstra møde.

 

 

 

1 valg af dirigent : Karin Mikkelsen

 

2 Valg af referent : Karin Mikkelsen

 

3 afstemning om opsigelse af Skanderborg Kommune i de 3 lokaler i kælderen, da afd 28 selv har brug for pladsen. 10 stemte for 6 stemte imod. Så det blev vedtaget, at opsige Skanderborg Kommune som er gældende fra 1august 2015. Der kommer en husleje stigning på 111 kr pr måned fra 1 august. SAB lejer de 2 mindre lokaler for 1000 kr pr måned til Egon og Oscar.

 

4 Karsten Boye er fraflyttet, derfor træder Anne K Sørensen ind i bestyrelsen.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Afdelingsmøde afd 28, 10/09/2014

Fremmødte 8 beboere samt Lene Blume fra hovedbestyrelsen

1. Valg af dirigent: Karin Mikkelsen

2. Valg af refer.ent: Karin Mikkelsen

3. Valg af stemmeudvalg: Ingen

4. Fremlægning af beretning for perioden siden sidste møde: kontakperson Karin Mikkelsen stod for fremlægningen: positive respons fra beboerne er der var blevet indkøbt flotte blomster. Og en stor tak til de beboere der frivilligt havde vandet blomster hele sommeren. Kim, Margit og Margits mand. Der er indkøbt ny støvsuger, kost og fejeblad til gildesalen. Markvandring hvor der blev aftalt at, der skulle sættes penge aftil indkøb af nyt porcelæn til gildesalen 2015. Penge sættes af til udskiftning af køkkener 2018. Lene Blume informerede om den mulighed, hvor beboere kan" låne" pengene igennem SAB og betale tilbage over huslejen.

5. Lene Blume tog sig af godkendelse af driftbudget for tilhørende PV-plan for 2015. Enstemmigt vedtaget

6. Lene Blume stod for orientering om regnskab 2013.

7. Behandling af indkomne forslag: John Funder: forslag om at få en parkeringsbås/skur med halvtag hvorpå der er målere til aflæsning af strøm, da flere har anskaffet sig elscootere .Et punkt der blev talt meget om. Lene Blume foreslog afstemning om dette. 1 stemte for 7 imod. John Funder tilbyder herefter selv at betale for det. Men der var stemt imod bygning af skur/halvtag. John Funder efterspørger et nummer man kan ringe til, når viceværten har fri. Man kan altid ringe til Karin Mikkelsen. Her blev det tydeligt understreget af Lene Blume at ingen beboere selv må kontakte håndværkere osv. At det kun er formand kontakt personen som har bemyndigelse til det. Man må ikke hjælpe naboere med at reparere på eks vandhaner da SABS forsikring så ikke dækker, hvis det siden skal laves af uddannede håndværkere.

8. Valg af formand: Karin Mikkelsen

9. Valg af 2 medlemmer til afdelingsbestyreisen: Karsten Boye og John Funder.

10.Valg af supplanter. AnneKatrine Sørensen, Irma Rhode.

11. Eventuelt: Margit fortalte gildesalen var beskidt, da de skulle holde fest et tilbagevende problem, da køkken og gildesal også bruges af lejere i kælderen. Det aftales at lene Blume vil finde ud, hvad det vil koste at have hovedrengøring på 2 gange årligt. Og at egne beboere selvfølgelig gør rent efter gældende regler når man låner gildesalen. Karin Mikkelsen fortalte at den seddel der var sendt ud, med oplysning om at det var stedets beboeres cykler og knallerter, der havde fortrinsret til at holde på den lille cykel-holdeplads til venstre for postkasserne. Var pga en beboere som havde fået lov til, at parkere sin knallerter der, havde modtaget en seddel, af en eller anden, som skrev at pladsen var forbeholdt hjemmehjælpere. Dette er ikke korrekt. Derfor kom der et oplysningsbrev fra Karin Mikkelsen. Oplysningsbrevet handlede heller ikke om elscootere, som også må holde der.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

REFERAT FRA AFDELINGSMØDE -AFDELING 28, SYGEHUSVEJ

28. AUGUST 2013

7 beboere fordelt på 5 lejemål var mødt op til mødet. Fra hovedbestyrelsen var Lene Blume mødt op.

Lene Blume bød lejerne velkommen, og beklagede at Karin ikke kunne være til stede pga. sygdom.

Derefter gik mødet over til den udsendte dagsorden:

Ad. 1: Lene Blume blev valgt til dirigent.

Ad. 2: Lene Blume blev valgt som referent.

Ad. 3: Der var enighed om at stemmeudvalget ville blive nedsat hvis der blev brug for det senere, hvilket der ikke gjort.

Ad. 4: Da afdelingen ikke har haft en afdelingsbestyrelsen det sidste år, var der ikke lavet en beretning. Lene Blume havde snakket med Hans Henrik Rasmussen inden mødet, og kunne derefter fortælle at der det forløbne år ikke var foregået ret meget andet end almindelig vedligeholdelse. Der var også på baggrund af 2013's markvandring blevet bestemt at pladerne på elevatortårnet ikke kunne nøjes med en opfriskning, men var nødt til at blive udskiftet pga. deres ringe forfatning. Dette arbejde bliver noget dyrere end opfriskningen, så bl.a. maling af vinduer er udskudt til 2015. Herved kan det undgås at der skal lånes penge til projektet. Den sparsomme beretning blev ikke sat til afstemning, men beboerne var tilfreds med de sparsomme oplysninger Lene Blume kunne bidrage med.

Ad. 5: Enstemmigt vedtaget.

Ad. ,6: Regnskabet fra 2012 blev taget til efterretning.

Ad. 7: Der var ikke indkommet forslag til mødet.

Ad. 8: Afdelingen ønskede ikke at etablere afdelingsbestyrelse, ej heller kunne der findes en ny kontaktperson. Beboerne blev orienteret om at administrationen derfor vil sørge for det der evt. måtte være af spørgsmål og gøremål i afdelingen, hvilket beboerne gav udtryk for var i orden.

Ad. 9:

Ad. 10:

Ad. 11: beboerne gav udtryk for at der i gangarealer, i elevatoren og i vaskehuset var meget beskidt. Ingen viste hvem der gør rent, men der var enighed om at arbejdet var meget mangelfuldt. Ligeledes var der beskidt omkring og under affaldscontainerne, ved den udendørs vandhane. I vaskehuset hænger der en oversigt over hvilke vaskeklodser der tilhører hvem, men den seddel er så overlegent at det er umuligt at finde ud af. Lejerne ønskede denne seddel ajourført. Da der ikke længere er kontaktperson i afdelingen, lovede Lene Blume at der i vaskehuset vil blive ophængt telefonliste med relevante telefonnumre i forhold til hvis der var problemer eller forespørgsler. Lene Blume bad lejerne respektere de ansattes arbejdstider/fritiden når de ringede.

Referent: Lene Blume.