Afdelingsmøde 34

 

Referat fra beboermøde i Gartnervænget torsdag den 22. september 2016

 

Til stede var Mona Larsen fra hovedbestyrelsen samt 16 beboere (13 lejemål).

 

Efter indtagelse af smørebrød afgav Sanne Olsen årsberetning:

 

Siden sidste møde har vi fået ny vicevært, Ole Jensen, og ny inspektør, Leif Larsen.

 

I foråret var vi en del plagede af rotter, der viste sig at være overfladerotter. Det vil sige, at vore kloaker ikke var angrebet.

 

Der er placeret et bænkesæt på græsplænen ved vandkunsten.

 

Ny legeplads er etableret.

 

Vores flagstang er blevet repareret. Vi har fået lovning på ny flagstand 2017.

 

Affaldscontainerne er blevet vasket, hvilket de skulle blive årligt fremover.

 

Vi har fået malet skurene. Gavle og udhæng skal i første omgang rengøres af viceværten.

 

Tagrender er gennemgået igen igen, men stadig ikke tilfredsstillende alle steder. De, der stadig har problemer bedes henvende sig direkte til Jesper Magnussen i administrationen.

 

Vinduer og døre vil blive efterset og justeret i uge 39 de steder, der er problemer.

 

Udflugt til Silkeborg for pensionister og efterlønner blev gennemført i august.

 

Beretningen blev godkendt.

 

Mona Larsen gennemgik forslag til budget 2017. Dette blev godkendt.

 

Indkomne forslag:

 

Rengøring af fliser i haver og fællesarealer. Til dette blev nævnt, at grønne belægninger kan fjernes af viceværten. Hvis fliserne skal rengøres i dybden, vil det koste ca. 75 kr. pr. m2 og skal gentages med 1 – 2 års interval. Dette blev nedstemt.

 

Indkøb af jord til haverne. Et læs jord vil koste ca. 2500 + moms. Det blev nævnt, at man kan afhente gratis jord på forbrændingen. Det blev besluttet, at vi ikke skal købe jord i fællesskab. Det må stå for den enkelte beboers egen regning, hvis man ønsker jord.

 

Ingen trampoliner i haverne. Til dette blev sagt, at afdelingen ingen indflydelse har på, hvad beboerne har i egne haver. Vi skal naturligvis vise hensyn over for hinanden og hold ro efter kl. 22.

 

Trampolin på et af fællesarealerne. Bestyrelsen undersøger nærmere herom, og det vil blive taget op på et senere tidspunkt..

 

Etablering af højbede med urter og blomster og plantning af bærbuske. Dette blev nedstemt.

 

Fuglekasser (redekasser) på pæle. Blev nedstemt.

 

Indkøb af årlig erkendtlighed til bestyrelsens formand og til flagmanden. Blev vedtaget.

 

Den nye bestyrelse består af: Formand Sanne Olsen, Susanne Kammer og Bente Pedersen. Suppleanter blev Lasse Grarup og Mads Grønvall.

 

Mads Grønvall ønsker ikke længere at være flagmand. I stedet meddelte Ingerlie Poulsen, at hun gerne vil påtage sig at være flagmand det næste år.

Ref. Bente Pedersen-

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Referat 2015

Afdelingsmøde i afdeling 34, Gartnervænget.

Pkt. 1.  Dirigent Rene Sørensen.

Pkt. 2.  Referent Dorthe Kruse.

Pkt. 3.  Der blev ikke valg et stemmeudvalg.

Pkt. 4.  Fremlæggelse af beretning ved Lasse Grarup.

Der er kommet nyt tag på alle lejemål. Der kører en forsikringssag. Der har været udfordringer med tagrender og nedløb, dette er der taget hånd om.

Alt træværk, dog ikke Stern og udhæng, skal males. Der er farveprøver ved skraldestativet.

Der kommer en større affaldsø og flere containere.

Der har været et ekstra møde omkring katte.

Markvandring er afholdt.

Dorthe på SAB har overtaget efter Hans Henrik. Send mails CC til Erling.

Afdelingen har haft et par dødsfald.

Der er kommet nye beboere med børn, så det er vigtigt med en ny legeplads. Tilbud er ved at blive indhentet.

Ønske om en bestyrelse i afdelingen.

Pkt. 5.  Driftbudgettet for 2016 med tilhørende PV-plan blev godkendt.

Pkt. 6.  Orientering om regnskab for 2014. Specificeret regnskab kan hentes på SAB.

Pkt. 7. Der var ingen indkomne forslag.

Pkt. 8.  Valg af formand, Susanne Olsen

Pkt. 9.  Valg af bestyrelse, Ann Jensen og Bente Pedersen.

Pkt. 10. Valg af suppleanter, Lasse Grarup og Rene Sørensen.

Pkt. 11.  Eventuelt.

Ønske om ny vimpel.

Batterispand bliver våd ved regn og det giftige vand hældes ud på jorden. Dette løses måske ved udvidelsen af affaldsøen.

Ved kraftig regn er der lugt fra kloakerne i lejemålene.

 

Dorthe Kruse

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Til beboerne i afdeling 34.

 

 

 

 

 

                                                                                               Skanderborg den 28. maj 2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Referat af ekstraordinært afdelingsmøde torsdag den 21. maj 2015.

 

 

 

 

 

Dagsorden:

 

 

 

  1. Valg af dirigent

  2. Valg af referent

  3. Forslag om at husdyrhold ændres til maks. 2 inde katte med evt. lukket katte gård i haven.

     

     

    Ad 1. Erling Weber Jensen blev valgt til dirigent

     

    Ad 2. Erling Weber Jensen blev valgt til referent

     

    Ad 3. Dirigenten foreslog at punkt 3 blev delt i 2 afstemninger. 1 forslag om inde katte, 2 forslag om lukket katte gård i haven.

    Efter en debat blev forslagene bragt til afstemning.

    Forslag om 2 inde katte blev vedtaget med 10 stemmer for og 8 imod.

    Forslag om lukket katte gård blev nedstemt med 6 stemmer for og 9 imod – 1 blank.

     

    Forslagsstilleren udtrykte herefter utilfredshed med at der var 2 afstemninger, da det efter hendes mening hang sammen som et forslag.

     

    Herefter valgte dirigenten at lave en fornyet afstemning, hvor der efter forslagsstillerens ønske blev stemt om, at det både skulle være muligt at have 2 inde katte samt en lukket katte gård i haven.

     

    Forslaget blev nedstemt, da der var 8 stemmer for -  8 stemmer imod og 2 blanke.    

     

     

     

     

    Referent:

    Erling Weber Jensen

    Direktør


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Skanderborg 26. august 2014

Referat af afdelingsmøde i afd. 34 Gartnervænget tirsdag den 26. august 2014

Der var fremmødt 8 beboere fra 6 lejemål.

Fra administration deltog Inspektør Ole Høi og fra Hovedbestyrelsen deltog Flemming Larsen.

Kontaktperson Lasse Grarup bød velkommen til afdelingsmødet. Flemming konstaterede at mødet var rettidigt indkaldt og at afdelingsmødet hermed var beslutningsdygtig i.h.t vedtægterne.

  • Pkt. 1, Rene blev valgt til dirigent.

  • Pkt. 2, Flemming blev valgt til referent.

  • Pkt. 3, stemmeudvalg udpeges hvis der opstår behov.

  • • Pkt. 4, Ole Høi gennemgik beretningen, den tekniske tilstand i afdelingen i den forløbende periode.

            1. o Døre og vinduer er justeret, tidligere blev det udført hvert andet år men erfaringerne viser at det er nødvendigt hvert år. Dette er justeret på PV-plan (aktivitetslisten).

      1. o Bænke er imprægneret.

      2. o Legeplads har fået foretaget en inspektion i.h.t lovgivning.

      3. o Tagbelægning er udskiftet henover sommeren, samtidig er tagrender blevet skiftet.

        • Ole Høi har foretaget aflevereingsforretning medio august med entreprenøren og diverse mangler vil være udbedret ultimo september.

        • Ole opfordrede lejerne om at give besked såfremt de har bemærket nogle ting der ikke er i orden.

        • Ole sender en mangelliste til Lasse Grarup så de kan holde øje med om alle punkter bliver udbedret.

      4. o Algebehandling af gavle vil blive udført i 2014, rent praktisk vil de blive afvasket med noget algebekæmpelse eller lign.

      5. o Debat om den tekniske tilstand i afdelingen. Nogle spørgsmål vedr. legeplads blev besvaret og den endelig plan for hvad afdelingen ønsker af legeplads løsninger drøftes i afdelingen, og / eller i et samarbejde med administrationen ved Ole Høi.

      6. o Herefter blev beretningen, den tekniske tilstand i afdelingen, godkendt.

      7. • Pkt. 5, Flemming gennemgik driftsbudget for 2015, huslejen forbliver uændret for 2015.

      8. o Et spørgsmål fra Rene vedr. tilskud fra Byggeskadefonden skal afklares med administrationen. Flemming vender tilbage med svar til kontaktperson Lasse Grarup.

      9. • 27.08.2014: Kent Hansen fra administrationen oplyser at beløbetfra byggeskadestyrelsen først skal medtages på budget når endelig opgørelse foreligger.

      10. o Et andet spørgsmål fra Rene vedr. den konto afdelingsbestyrelsen kunne disponerer over.

         

• Flemming oplyser at det kun er konto 119 som afdelingsbestyrelsen kan disponerer over. Rene fortalte de på tidligere afdelingsmøder har fået at vide der også er en anden konto. Flemming hører administrationen og vender tilbage med svar.

• 27.08.2014: Kent Hansen fra administrationen bekræfter at der kun er en konto som afdelingsbestyrelsen kan disponerer over, det er konto 119 diverse udgifter. Det er den konto der er afsat midler til kurser, afholdelse afafdelingsmøde, tlf penge ti/ formand eller kontaktperson

  1. o Driftsbudget blev herefter godkendt.

  2. o Antennebudget gennemgået, en lille stigning for budget år 2015.

  3. • Mads ville gerne vide om afdelingen er bundet af en bestemt udbyder, i givet fald hvor lang opsigelse der ligger for nuværende.

  4. • 27.08.2014: Der er en måneds opsigelse ifølge Kent Hansen fra administrationen og jævnfør reglerne i Skanderborg Antenneforening kan det ske til et årsskifte, det vil sige at afdelingen skal opsige aftalen senest

  5. 30. november. For nuværende er den billigste løsning på kabel TV den eksisterende fra Dansk Kabel TV ifølge Kent.

      • Lasse vil gerne vide om der kan indkaldes til ekstra ordinært afdelingsmøde med det ene punkt at fravælge kollektivaftale med eksisterende antenneudbyder.

      • • Flemming undersøger hos administrationen og vender tilbage med svar til kontaktperson Lasse Grarup.

      • • 27.08.2014: Kent Hansen fra administrationen oplyser at der kan indkaldes til ekstra ordinært afdelingsmøde med det ene punkt at skifte udbydere hvis 25 % aflejerne skriftlig fremsender ønske om det. Boligforeningen er forpligtiget i henhold ti/lovgivning at tilbyde lejerne en kabel TV løsning.

  6. o Antenne budget godkendt.

     

  • Pkt. 6, Flemming orienterede om regnskabet for 2013, et overskud på kr.31.280,OO.

  • Pkt. 7, ingen indkommende forslag.

  • Pkt. 8, ingen ønskede at blive valgt til formand. Lasse Grarup fortsætter som kontaktperson.

  • Pkt. 9, udgår da det ikke lykkes at vælge en formand.

  • Pkt. lO, udgår da det ikke lykkes at vælge en formand.

  • • Pkt. 11, Eventuelt

      1. o Mads, flagmand i afdelingen, vil gerne have besked via sms eller tlf. når der er runde fødselsdage -konfirmationer mm. Også i forhold til at bestille en blomst, chokolade etc.

      2. o Mads vil gerne undersøge muligheder for en anden udbydere af kabel TV til afdelingen.

      3. o Dialog om arbejdet i en afdelingsbestyrelse.

         

        • Flemming orienterede kort om årshjulet i en almen boligforening, hvilke mekanismer der har indvirkning på forskellige måder, for på den måde at give lejerne en forståelse og engagement til måske at oprette en afdelingsbestyrelse igen. At der er afsat midler på budget til deltagelse i kursus og at en afdelingsbestyrelse altid kan henvende sig til administrationen hvis de er i tvivl om noget, det være sig økonomi, nogen drift teknisk herunder evt. vedligeholdelsesarbejder der er planlagt. Afdelingsbestyrelsen kan også henvende sig til hovedbestyrelsen i Skanderborg Andelsboligforening såfremt de finder et behov for dette.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afdeling 33 -Alleen 8 -12 Referat af afdelingsmøde den 11. september 2013

Mødedeltagere: 2 beboer og Kent Hansen fra administrationen.

Ad 1-2: Kent Hansen fra administrationen blev valgt til dirigent og referent.

Ad3: Der blev ikke nedsat et stemmeudvalg.

Ad4: Afdelingen har fået nye vinduer og kælderdøre siden sidste møde.

Ad5: Budgettet for 2014 blev fremlagt af Kent Hansen. Budgettet blev godkendt med en huslejestigning på 0,00 % af den nuværende husleje.

Ad6: Kort orientering om regnskab 2012 af Kent Hansen, der udviser et overskud på kr. 52.956,23. Overskuddet er overført til opsamlet resultat.

Ad 7: Der var ingen indkomne forslag.

Ad8: Tove Thomsen blev valgt som kontaktperson for afdelingen.

Ad9: Udgår, da der ikke er valgt en afdelingsbestyrelse.

Ad 10: Udgår, da der ikke er valgt en afdelingsbestyrelse.

Ad 11: Under eventuel var der følgende ønsker/kommentarer:

  • Ønske om oprydning af kælder (mange effekter fra tidlige beboer)

  • Der er problem med støj og gener fra enkelte beboer, vi skal derfor henstille at ordensreglementet skal overholdes.

  • Ved brug afvaskekælder skal man selv rengøre efter sig.

     

Dirigent/referent:

 

 

Kent Hansen