Afdelingsmøde 01

 

Afdelingsmøde den 6. september 2016

 

afdeling 1 P Blundsvej 2-8.

 

pkt 1 Valg af dirigent blev Ole Høi.

pkt 2 valg af referent blev Nina.

pkt 3 valg af stemmeudvalg blev Linda G og Mads.

pkt 4 fremlæggelse af beretning for perioden siden sidste møde. Nina startede med at sige, at vi siden sidste møde er flyttet tilbage til nyrenoverede lejligheder, som er lyse og rare at bo i. Min veninde og afdelingsbestyrelsesmedlem Karen Grønbæk afgik ved døden 27. juli efter en længere sygdomsperiode. Linda Madsen er indtrådt i bestyrelsen. Det første hold beboere flyttede ind i lejlighederne den 21 december og de andre i marts måned. Da det første hold flyttede ind, var der ingen varme på badeværelserne den 1. måned. Udsugningen duede ikke, der manglede lys på trappeopgangen nogle steder. Vi havde ingen kælderrum. Desuden er mange af beboerne utilfredse med de bløde gulve, der er i lejlighederne. Det blev ikke de, vi stemte om til mødet, og som vi selv skal være med til at betale. Der er fugtproblemer i nr 4. Vi har problemer nogle steder med følsomme røgalarmer. Der er ikke styr på låse i vaskeriet, da der udleveres låse uden nr på. Det vil sige, at alle bare kan hænge en lås op uden nr og blokere for vasketider. Vi generes af kloaklugt fra kælderen, der stiger op i opgangene. Når og efter det har regnet, løber der en hel bæk af vand på parkeringspladsen ved nr 4 og ud på græsplænen. . Kælderen blev ikke færdig istandsat. Har fået at vide, at viceværten skal male den om vinteren. Vi har igen fået ny vicevært, Henrik. Ved mødet sidste år, sagde jeg, at når vi kom til i år, håbede jeg, at alle var tilfredse med de nye lejligheder. Men jeg må i dag erkende, at der stadig er problemer, der skal løses. Beretningen blev godkendt

 

.pkt 5 Godkendelse af driftbudget med tilhørende PV-plan for 2017. Mona læste budgettet op, det blev godkendt.

pkt 6 Orientering af regnskab 2015. dette læste Mona også op.

pkt 7. Indkomne forslag. Der var ingen.

pkt 8 valg af formand. Nina blev genvalgt.

pkt 9 valg af medlem til bestyrelsen, Gitte blev valgt istedet for Holger, der ikke ønskede at fortsætte.

pkt 10 valg af suppleanter. Mads blev 1. suppleant og Linda G 2. suppleant.

 

Pkt 11 eventuelt. Der blev spurgt om, hvornår de sidste brusestænger bliver sat op. Ole Høi : De bliver sat op i uge 37. Svend sagde opgangen e var grimme og matte, der er malerpletter, og der er slået et hak af trappen i nr 6.

 

Ole Høi svarer, gulve i opgange afrenses + plejes. Ole tager dette med HUJ (byggefirmaet) samt med rengøringsfirmaet. Lena sagde at vore dørmåtter var fuld af støv efter håndværkerne. Ole ville bede det nye rengøringsfirma, om at se på dem. Benny sagde. at han har et gulv, der synker.

 

Desuden blev der diskuteret, at vi ikke havde fået den ønskede træsort til gulv, fordi det var for dyrt. Benny sagde, at vi blev jo ikke spurgt igen, om vi ville være med til en større stigning til det ønskede gulv. Viceværten skal skifte filter 2 gange om året (udsugning). Fugt i vægge tørrer ud i løbet af det næste års tid , siger Ole. Kælderummene er nu fordelt. Kloklugt under nr 2. SAB finder egnet væske til at hælde i risten. Røgalarmer -spørgeskemaer omdelt, SAB afventer svar, og tager fat, hvor der er problemer. Der blev spurgt om kanapperne blev beklædt udvendigt, Det gør de ikke, men de skal afrenses. Vaskerilåse, Nina koordinerer det med Leif vedrørende indkøb af låse. Aura model fibernet. Den enkelte beboer skal selv aftale med Aura, hvis der ønskes fibernet. Hul i carporttag reklamation til HUJ Sensor i kælderen justeres, reklamation til HUj Lys i opgange -tænde interval/varighed, reklamation HUJ Manglende lamper på facade Ole Høi undersøger dette. Manglende lys i dørdisplay ved opgang 6, reklamation til HUJ. Vedligeholdelse af køkkenborde, vedligeholdelsesplan er på vej. Ole HØi lover et toilet i kælderen ved gildesalen. ( H UJ er byggefirma et. )

 

Flere af disse svar har jeg modtaget af Ole HØi den 9-9, men jeg mente I gerne ville have svarene her.

 

referent Nina Nielsen


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afdelingsmøde afd.1 P B Lundsvej den 2-9 -2015

Mødet blev holdt på Dagmargården, der var 16 beboere, fra Sab kom Mona og Dorthe, desuden kom Erling for at fortælle om Mågevejens Murer og tømrerforretningens konkurs og dets følger.

De blev erklæret konkurs den 26 august. Med det samme sikrede SAB de ting, der var her i afdelingen, herunder vore vinduer. Erling lovede, at vi beboere bliver holdt skadesløse, og at hovedforeningen træder til, desuden er der en forsikring på 2,4 mill. der kan dække. Kurator har sagen til den 3. september, og måske kan et andet firma hurtigt overtage det videre byggeri. Beboerne får skriftlig orientering om dette den 5. september. De beboere, der bor på Dagmargården, kan blive boende til byggeriet er færdig.

pkt 1 . valg af dirigent blev Benny

pkt 2. valg af referent blev Nina

pkt 3. valg af stemmeudvalg blev Simon, Gitte og linda.

pkt 4. Fremlæggelse af beretning for perioden siden sidste møde.

Nina startede med at sige, at da bygningen var under renovering, var der ikke meget at berette. t starten af februar blev opgang 2 og 4 genhuset på Dagmargården. Genhusningen gik godt. På grund af der faktisk ikke var penge nok afsat til renoveringen, kom der først gang i byggeriet sidst i marts med en del besparelser på byggeriet. Desuden skød hovedforeningen og Landsbyggefonden hver et beløb ind. Datoen for byggeriets første fase, skulle stå færdigt, blev rykket fra juli til oktober.

Der blev holdt ekstra møde, hvor beboerne vedtog en huslejestigning for at få nye vinduer og gulve, dette var ikke med i planlægningen. Men vi beboere mente, at det var nødvendigt. Derimod var der ikke flertal for altaner.

Opgang 6 og 8 blev genhuset omkring juli som planlagt. Der var 4 beboere, der skulle flytte ind i de nye boliger til juli: De 3 af dem kom i pavilloner og den 4. fandt selvet sted at bo. Resten blev genhuset på Dagmargården.

Denne udflytning gik ikke efter bogen. Først måtte Sab rykkes for flyttekasser, så for container så for flytteadresser. En af beboerne fik først meget sent at vide, om vedkommende kunne få lejlighed på Dagmargården. Vi 3, der skulle bo i pavillon, havde ingen postkasser den 1. uge. Vi fik at vide, der skulle laves hul i hækken op til Møllegade, det tog også en uge, før det skete. Håndværkerne var utilfredse med, at vi gik igennem byggepladsen, men det var vores eneste mulighed. Desuden havde og har vi problemer med, at græsset først bliver klippet, når det er meget højt. Det er en stor gene, da vi får det med ind i pavillonen.

Onsdag den 26 kom en kedelig meddelse, Mågevejens murer og tømrerforretning var gået konkurs.

Fra september skal vi have en ny vicevært, Bonnick.

Nu må vi håbe det bedste for afdelingen. Vi håber på til næste års afdelingsmøde, vil alle besværligheder være glemt, og vi sidder trygt og godt i vore nye boliger.

pkt 5 Godkendelse af driftbudget med tilhørende PV-plan for 2016. Mona gennemgik budgettet. På grund af renovering er der huslejestigninger. Antennebidraget falder lidt. Budgettet blev godkendt.

pkt 6 Orientering om regnskab 2014. Dorthe gennemgik regnskabet, der var ingen bemærkninger.

pkt 7 indkomne forslag. Der var ingen.

pkt 8. Valg af bestyrelsesmedlem, Karen Grønbæk blev genvalgt.

pkt 9 . Valg af suppleanter. linda Madsen og Gitte Jørgensen blev genvalgt.

pkt 10. Eventuelt. Der var ingen, der havde noget til dette punkt.

referent Nina Nielsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Afdelingsmøde afd. 1 PB Lundsvej 2-8 den 3-9-2014

 

Der var mødt 10 beboere og fra SAB kom Erling og Ole.

 

Nina bød velkommen. Erling blev valgt som dirigent. Han konstaterede, at mødet var rettidigt indkaldt

 

pkt 2 valg af referent blev Nina.

 

Pkt 3 valg af stemmeudvalg blev udsat til} hvis der kom noget, vi skulle stemme om.

 

pkt 4 fremlæggelse af bestyrelsens beretning.

 

Nina startede med at sige} at da vore lejligheder skal renoveres, er der ikke sket meget i

 

afdelingen.

 

Vi har fået tilknyttet en ny inspektør og vicevært} de hedder begge Ole.

 

Vi fik ikke plantet så mange blomster, som vi plejer. Holger er en god hjælp til at vande

 

dem.

 

I år skulle vi have haft ny sand i sandkassen, og legepladsen afgrænset.

 

Hvert år har vi inspektion på legepladsen} men vi mener ik~e, der bliver fyldt op på inspektionen.

 

Vi har haft grimme lugtgener i kælderen under nr 2, plus }der bliver tisset dernede.

 

Vi er utilfredse med at blomsterbedene ikke bliver holdt rene for ukrudt.

 

På grund af renoveringen har vi haft besøg af forskelllige, der skulle se lejlighederne og tage prøver af forskellige ting.

 

Julefrokosten bliver den 6. december.

 

Til beretningen sagde Karen, at når vi brugte penge på inspektion af legepladsen, var det ærgerligt, at der ikke blev fulgt op på det. Ole sagde, at for fremtiden vil viceværten få et kopi af inspektionen} så tingene ville blive repareret. Og at legepladen er offentlig} så der skal inspektion på.

 

Gitte spurgte} om vi havde fundet ud af, hvem der tisser i kældere. Det har vi ikke. Desværre.

 

Linda sagde} at der bliver skoddet cigaretter på postkasserne i opgang 2. Beretningen blev godkendt.

 

pkt 5 GodkendelIse af driftbudget. Erling gennemgik budgettet. Der er ingen huslejestigning, men antennen stiger igen i år. Budgettet blev godkendt.

 

pkt 6. orientering af regnskab 2013 viste et overskud på godt 70000 kr. Der var ingen kommentarer til regnskabet.

 

pkt 7 indkomne forslag, der var ingen.

 

pkt 8 valg af formand. Nina blev genvalgt.

 

 pkt 9 Valg af medlem til bestyrelsen. Holger blev genvalgt.

 

Pkt 10 valg af suppleanter. Linda og Gitte blev genvalgt.

 

pkt 11 eventuelt Intet Derefter fortalte Erling og Ole fortalte om ) hvor langt de var kommet meå renoveringer-·. Byggeprogammet bliver sat i licitation i december. Og tilbuddet skal være i hus i februar. De regner med at ombygningen tager ca 1 år.

 

Der vil blive et informationsmøde for beboerne inden jul.

 

Alle beboere får brev 3 mdr før renoveringen. Når arkitekterne er klar, bliver der informationsmøde i oktober-november. Der bliver lavet en genhusningspjece.

 

Erling og Ole kommer og taler med alle beboerne om genhusning, hvordan man skal

 

forholde sig osv. Erling forhandler med kommunen) om at vi kan blive genhuset i Dagmargården på Vestergade -Sygehusvej.

 

referent Nina Nielsen


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afdelingsmøde den 4. september 2013.

Afd.1 PS Lundsvej 2 til 8.

10 beboere var mødt op, og fra hovedbestyrelsen kom Finn og Allan.

pkt 1 valg af dirigent blev Karen

pkt 2 valg af referent blev Nina

pkt 3 valg af stemmeudvalg blev Linda M, Herman og Inga.

pkt 4 fremlæggelse af beretning.

Jina startede med at sige, at da vi venter på renovering, er der ikke sket meget i det sidste år.

Dog har jeg fået besked på, at landsbyggefonden har bevilget penge til projektet. Vi har fået malet carport og stakit. Vi har i maj måned tilplantet kummerne med hjælp fra Karen, Linda M, Johannes, Inga og

Gert. Da det har været en tør og varm sommer, har Holger og Nina haft nok med at vande blomsterne.

Vi har fået nye låger i affaldscontainerne, måske fordi vi ikke er så gode til at sortere. Vi venter stadig på at få legepladsen afgrænset, og vi får nyt sand. Desværre har vi store

problemer med, at katte fra de omkringliggende huse, besørger i vores sandkasse. Det er en stor gene, også fordi, vi har et barn i afdelingen, der leger der. Efter julefrokosten blev slagterens skåle stjålet fra kælderen. Afdelingens flasker er også

3tjålet, samt vort flag. Toiletpapir forsvinder fra toilettet i kælderen. Det er utrygt, at vi har så meget tyveri her i afdelingen, det har vi ikke haft før.

Julefrokosten i år bliver den 7. december Til beretningen foreslog Allan, at dørene automatisk låste kJ. 18,

Finn Thomsen fortalte, at der ville blive holdt orienteringsmøde på SAB s kontor den 10-10-13 for alle beboere. På mødet vil der blive talt om indretning af lejligheder. Hvad de kommer til at koste, hvor meget boligsikring, man kan få osv. I uge 43 vil der blive holdt et møde her i afdelingen, hvor beboerne skal stemme, om de vil have afdelingen renoveret.

Der blev sagt, at pumpen i døren til opgang 2 er taget af. Linda G sagde, at det var fordi der

lugtede fra kælderen, og viceværten kunne ikke afhjælpe problemet. Beretningen blev

godkendt.

pkt 5. Godkendelse af driftsbudget med tilhørende PV plan for 2014. Finn forklarede budgettet. Han sagde, at administrationsbidraget bliver nedsat. At bidrag til dispositionsfonden stiger, da afdelingerne ikke længere selv skal dække tab ved fraflytning, det overgår til dispositionsfonden. Der er også en besparelse på konto 119, da afdelingsbestyrelsen ikke bruger så mange penge som afsat. Driftsbudgettet blev godkendt.

pkt 6 orientering om regnskab, dette læste Finn også op og forklarede .

pkt 7 indkomne forslag, der var ingen.

Pkt 8 Valg af medlem til bestyrelsen. Linda G var på valg, men ønskede ikke at genopstille. Karen Grønbæk blev valgt.

pkt 9 valg af suppleanter 1. suppleant blev Linda M, 2. suppleant blev Gitte.

pkt 10 eventuelt her ønskede ingen ordet. referent Nina Nielsen

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------