Bestyrelsesmøde 17

Bestyrelsesmøde Afd. 17,  30.04.25

Tilstede: Anette, Ulrik, Eva, Samir, Helle, Thorkild og Lotte.

 

1.      Udkast til velkomstmateriale til nye beboere.

Gennemgang af udarbejdet materiale, mindre tilretninger.

 

2.      Opfølgning på Markvandring

Gennemgang af årets markvandring.

 

3.      Ønsker til køkkenet i beboerhuset.

Vi arbejder på at få fremrykket renovering af køkken i beboerhuset. Der  nedsættes storkøkkenudvalg – Eva og Ulrik.

 

4.      Plan for beplantning i området.

Vi ser på hvilke ønsker vi har fremadrettet for buske/træer i området. Der arbejdes videre med dette.

 

5.      Kriterier for deltagelse i frivilligfest fremadrettet.

Vi arbejder på at præcisere hvad kriteriet skal være.

 

 

6.      Orientering

 

a.      Status infoskærme

Der arbejdes stadig med forsøg på forskellige systemer

b.      Status bookingsystem

Tilbud på vej på bookingsystem.

c.       Nyt fra udvalg/aktiviteter

Aktivitetsudvalget er ved at arrangere tur til Mønsted Kalkgruber 17/5

Det lukkede vaskeri GV4 er ryddet og klar, bruges til opbevaring sommerfest.

 

 

 

7.      Planlægning

Åben henvendelse:

1/5 Helle & Thorkild

15/5 Lotte & Eva

12/6 Thorkild & Eva

26/6 Lotte & Eva

 

Nøgleudlevering:

Uge 19 Helle

Uge 21 Lotte

Uge 23 Anette

Uge 25 Ulrik

Uge 26 Lotte

Uge 27 Helle

Uge 28 Anette

Uge 29 Thorkild

Uge 30 Eva

Uge 31 Helle

Uge 32 Eva

 

Næste møde:  11/6 2025

 

8.      Eventuelt

Sensor på lyset ved viceværternes bygninger, Anette kontakter SAB

Hovedrengøring i køkkenet – plads til forbedring, Anette tjekker op.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Referat af bestyrelsesmøde afd. 17 – 26 marts 2025

Tilstede: Anette, Ulrik, Thorkild, Helle, Samir, Eva og Lotte

 

1.      Vedtagelse af budget til haver og orangeri

Gennemgang af indleveret budget fra haver og orangeri-gruppen. Budget godkendes

 

2.      Infoskriv til lejere af beboerhuset til opsætning på væg i køkkenet.

 

Gennemgåes og justeres – sættes i ramme og hænges op i køkkenet. Samtidig skal der laves en tydeligere brugsanvisning til opvaskemaskine og ovn. Anette sørger for dette.

 

3.      Udlejning af beboerhus til ungdomsfester på hverdage.

 

Vi beslutter at beboerhuset forsøgsvis ikke udlejes i hverdage til ungdomsfester, for at forsøge at undgå gener for beboerne.

 

4.      Udkast til ny tjekliste efter udlejning v. Ulrik

 

Ulrik gennemgår foreløbig forslag til tjekliste til efter udlejning. Der arbejdes videre med denne.

 

5.      Punkter til markvandring 10. april 2025

Liste laves klar til markvandring.

 

6.      Bedre udnyttelse af lokale 4

Bedre møblement aftales til rummet.

 

7.      Beslutning om de sidste buske v. GV og CKV

De sidste buske fjernes.

 

 

8.      Planlægning

 

a.      Åben henvendelse:

3/4 Thorkild og Lotte

1/5 Helle og Thorkild

15/5 Lotte og Eva

 

9.      Orientering

a.      Status køkkenrenovering i rækkehuse: Vi afventer stadig svar fra SAB

b.      Status infoskærme: Der har været møde med Scandata. Der foreslås nulstilling af skærmene, som vil blive afprøvet.

c.       Nyt fra udvalg/aktiviteter:           Flag er repareret.

Tøjkælder ønsker mindre rum til opbevaring af tøj efter årstid.

Loppemarkedet evalueres.

Orangeri gjort sæsonklart, borde olieret, service sat tilbage osv. 12/4 tændes der op i pizzaovnen første gang og derefter hver lørdag.

Der er lavet låseanordning til deletraileren

 

d.      Bygninger/områder: Lyd i salen er tjekket, vi afventer tilbud på at få det optimeret.

e.      Andet nyt siden sidst: Integrationsrådet vil gerne låne huset til infomøde ifm. Kommende kommunevalg.

 

10.  Evt.

a.      Rengøring af beboerhuset efter udlejning. Vi prøver at få sat i stand at lejer af huset, kan booke firma til rengøring af huset mandag efter udlejning.

b.      Udlejning af kælderrum til rækkehuse er lovet klar fra SABs side senest juni måned.

c.       Sommerfesten låner lukket vaskeri til opbevaring indtil videre.

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------      

Bestyrelsesmøde 19.02.25

 

Tilstede: Anette, Ulrik, Helle, Thorkild, Samir, Eva, Lotte

 

1.       Opdatering Rammeaftale Cabaret

Rammeaftale gennemgåes og rettes til.

 

2.       Forslag om gratis lån af hus til begravelseskaffe

Gratis udlån af hus til kaffe, hvor afdøde har folkeregisteradresse i afd. – huset kan lånes mandag til torsdag. Thorkild udfærdiger kontrakt og beslutning meldes ud i Nyhedsbrevet

 

3.       Tidspunkt for næste møde/mødefrekvens

Nuværende mødefrekvens fastholdes. Næste møde 26. marts 2025

 

4.       Rengøring af beboerhus, forslag fra beboer om fælles rengøringsdag

Rengøringskælderen er booket til rengøring af huset en gang årligt, evt. kan denne frekvens øges, der undersøges hvad pris vil være. Køkkenet trænger specielt til en kærlig omgang. Vi arbejder videre med tjek af hus ved og efter udlejning til næste møde. Forslag om mail til indsendelse af uregelmæssigheder når man som lejer overtager huset.

 

5.       Velkomstmateriale til beboere

Materialet der udleveres til nye beboere trænger til en opdatering. Thorkild laver udkast til næste møde.

 

6.       Planlægning:

 

Åben Henvendelse:

20/2   Helle og Eva

6/3      Helle og Thorkild

20/3   Lotte og Samir

3/4      Thorkild og Lotte

 

Nøgleoverdragelse uger uden åben henvendelse:

Uge 9: Eva

Uge 11: Anette

Uge 13: Ulrik

Uge 15: Thorkild

Uge 17: Samir

Uge 19: Helle

Uge 21: Lotte

Uge 23: Anette

Uge 25: Ulrik

 

Byt indbyrdes, hvis forhindret.

 

Tidspunkt for møde med Kirsten og Charlotte/Fælles om Højvangen:

Vi beder dem komme med forslag til dato og tidspunkt.

 

Markvandring:

Vi skal finde dato i april.

 

7.       Orientering:

 

Status renovering af køkkener:

Der er kommet 2 tilbud. På møde med Ole har vi bedt om at få præciseret nogle enkelte punkter i foretrukne tilbud og bede om en skarp pris.

 

Status Infoskærme:

Møde med Scandata er aftalt, med henblik på løsning så alle skærme kommer i funktion.

 

Have/orangeri: Budget gennemgåes næste møde. Udvalget planlægger lille folder til omdeling, med info om mulighed for at være frivillig, brug af orangeri mm.

 

Flag: Flaget skal til reparation, Eva arbejder på dette.

 

Tøjkælder:  Der er kommet nye frivillige i Tøjkælderen, det er dejligt