Bestyrelsesmøde Afd. 17, 30.04.25
Tilstede: Anette, Ulrik, Eva, Samir, Helle, Thorkild og Lotte.
1. Udkast til velkomstmateriale til nye beboere.
Gennemgang af udarbejdet materiale, mindre tilretninger.
2. Opfølgning på Markvandring
Gennemgang af årets markvandring.
3. Ønsker til køkkenet i beboerhuset.
Vi arbejder på at få fremrykket renovering af køkken i beboerhuset. Der nedsættes storkøkkenudvalg – Eva og Ulrik.
4. Plan for beplantning i området.
Vi ser på hvilke ønsker vi har fremadrettet for buske/træer i området. Der arbejdes videre med dette.
5. Kriterier for deltagelse i frivilligfest fremadrettet.
Vi arbejder på at præcisere hvad kriteriet skal være.
6. Orientering
a. Status infoskærme
Der arbejdes stadig med forsøg på forskellige systemer
b. Status bookingsystem
Tilbud på vej på bookingsystem.
c. Nyt fra udvalg/aktiviteter
Aktivitetsudvalget er ved at arrangere tur til Mønsted Kalkgruber 17/5
Det lukkede vaskeri GV4 er ryddet og klar, bruges til opbevaring sommerfest.
7. Planlægning
Åben henvendelse:
1/5 Helle & Thorkild
15/5 Lotte & Eva
12/6 Thorkild & Eva
26/6 Lotte & Eva
Nøgleudlevering:
Uge 19 Helle
Uge 21 Lotte
Uge 23 Anette
Uge 25 Ulrik
Uge 26 Lotte
Uge 27 Helle
Uge 28 Anette
Uge 29 Thorkild
Uge 30 Eva
Uge 31 Helle
Uge 32 Eva
Næste møde: 11/6 2025
8. Eventuelt
Sensor på lyset ved viceværternes bygninger, Anette kontakter SAB
Hovedrengøring i køkkenet – plads til forbedring, Anette tjekker op.
--------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------
Referat af bestyrelsesmøde afd. 17 – 26 marts 2025
Tilstede: Anette, Ulrik, Thorkild, Helle, Samir, Eva og Lotte
1. Vedtagelse af budget til haver og orangeri
Gennemgang af indleveret budget fra haver og orangeri-gruppen. Budget godkendes
2. Infoskriv til lejere af beboerhuset til opsætning på væg i køkkenet.
Gennemgåes og justeres – sættes i ramme og hænges op i køkkenet. Samtidig skal der laves en tydeligere brugsanvisning til opvaskemaskine og ovn. Anette sørger for dette.
3. Udlejning af beboerhus til ungdomsfester på hverdage.
Vi beslutter at beboerhuset forsøgsvis ikke udlejes i hverdage til ungdomsfester, for at forsøge at undgå gener for beboerne.
4. Udkast til ny tjekliste efter udlejning v. Ulrik
Ulrik gennemgår foreløbig forslag til tjekliste til efter udlejning. Der arbejdes videre med denne.
5. Punkter til markvandring 10. april 2025
Liste laves klar til markvandring.
6. Bedre udnyttelse af lokale 4
Bedre møblement aftales til rummet.
7. Beslutning om de sidste buske v. GV og CKV
De sidste buske fjernes.
8. Planlægning
a. Åben henvendelse:
3/4 Thorkild og Lotte
1/5 Helle og Thorkild
15/5 Lotte og Eva
9. Orientering
a. Status køkkenrenovering i rækkehuse: Vi afventer stadig svar fra SAB
b. Status infoskærme: Der har været møde med Scandata. Der foreslås nulstilling af skærmene, som vil blive afprøvet.
c. Nyt fra udvalg/aktiviteter: Flag er repareret.
Tøjkælder ønsker mindre rum til opbevaring af tøj efter årstid.
Loppemarkedet evalueres.
Orangeri gjort sæsonklart, borde olieret, service sat tilbage osv. 12/4 tændes der op i pizzaovnen første gang og derefter hver lørdag.
Der er lavet låseanordning til deletraileren
d. Bygninger/områder: Lyd i salen er tjekket, vi afventer tilbud på at få det optimeret.
e. Andet nyt siden sidst: Integrationsrådet vil gerne låne huset til infomøde ifm. Kommende kommunevalg.
10. Evt.
a. Rengøring af beboerhuset efter udlejning. Vi prøver at få sat i stand at lejer af huset, kan booke firma til rengøring af huset mandag efter udlejning.
b. Udlejning af kælderrum til rækkehuse er lovet klar fra SABs side senest juni måned.
c. Sommerfesten låner lukket vaskeri til opbevaring indtil videre.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bestyrelsesmøde 19.02.25
Tilstede: Anette, Ulrik, Helle, Thorkild, Samir, Eva, Lotte
1. Opdatering Rammeaftale Cabaret
Rammeaftale gennemgåes og rettes til.
2. Forslag om gratis lån af hus til begravelseskaffe
Gratis udlån af hus til kaffe, hvor afdøde har folkeregisteradresse i afd. – huset kan lånes mandag til torsdag. Thorkild udfærdiger kontrakt og beslutning meldes ud i Nyhedsbrevet
3. Tidspunkt for næste møde/mødefrekvens
Nuværende mødefrekvens fastholdes. Næste møde 26. marts 2025
4. Rengøring af beboerhus, forslag fra beboer om fælles rengøringsdag
Rengøringskælderen er booket til rengøring af huset en gang årligt, evt. kan denne frekvens øges, der undersøges hvad pris vil være. Køkkenet trænger specielt til en kærlig omgang. Vi arbejder videre med tjek af hus ved og efter udlejning til næste møde. Forslag om mail til indsendelse af uregelmæssigheder når man som lejer overtager huset.
5. Velkomstmateriale til beboere
Materialet der udleveres til nye beboere trænger til en opdatering. Thorkild laver udkast til næste møde.
6. Planlægning:
Åben Henvendelse:
20/2 Helle og Eva
6/3 Helle og Thorkild
20/3 Lotte og Samir
3/4 Thorkild og Lotte
Nøgleoverdragelse uger uden åben henvendelse:
Uge 9: Eva
Uge 11: Anette
Uge 13: Ulrik
Uge 15: Thorkild
Uge 17: Samir
Uge 19: Helle
Uge 21: Lotte
Uge 23: Anette
Uge 25: Ulrik
Byt indbyrdes, hvis forhindret.
Tidspunkt for møde med Kirsten og Charlotte/Fælles om Højvangen:
Vi beder dem komme med forslag til dato og tidspunkt.
Markvandring:
Vi skal finde dato i april.
7. Orientering:
Status renovering af køkkener:
Der er kommet 2 tilbud. På møde med Ole har vi bedt om at få præciseret nogle enkelte punkter i foretrukne tilbud og bede om en skarp pris.
Status Infoskærme:
Møde med Scandata er aftalt, med henblik på løsning så alle skærme kommer i funktion.
Have/orangeri: Budget gennemgåes næste møde. Udvalget planlægger lille folder til omdeling, med info om mulighed for at være frivillig, brug af orangeri mm.
Flag: Flaget skal til reparation, Eva arbejder på dette.
Tøjkælder: Der er kommet nye frivillige i Tøjkælderen, det er dejligt