Referat fra bestyrelsesmøde den 4.april 2024
Tilstede: Holger, Tanja, Camilla og Annette
1. Valg af referent - Annette
Uddeling af referart - Camilla
2. Siden sidst
En del af fase 3 er nu flyttet tilbage til deres lejliheder.
Vi kan konstaterer, at håndværkerne er godt i gang med fase 3 og 4.
3. Nyt fra SAB
Der er på bestyrelsens opfordring indkaldt til statusmøde den 8.4.24
4. Ansøgning til fonde
Annette arbejder på en ansøgning - der er tilbudt hjælp fra SAB
Det tager vi naturligvis imod. Efter den årlige markvandring, vil vi tage kontakt til SAB, for at få et møde ang dette.
5. Evt
Der udarbejdes til spørgsmål til statusmødet den 8.4.24
6. Næste møde
18.6.24 - hos Holger
Efter mødet med SAB, har bestyrelsen besluttet, at holde et ekstra møde ang udestuer/overdækket terrasse- det bliver den 29.4 hos Annette
Bestyrelsen i afd 19
Holger, Tanja, Camilla og Annette
-------------------------------------------------------------------------
Referart fra bestyrelsesmøde den 16.1.24
Tilstede: Holger, Tanja og Annette
1. Valg af referent
Annette skriver referart
2. Siden sidst
SAB: Vores visevært, Keld går på efterløn, og har sidste arbejdsdag den 25.1.24.
Der arbejdes på at får ansat en ny. ind til da, vil øvrige viseværter i SAB hjælpe til i afdelingen.
Beboerer i afd. : Der er kommet et forslag fra en beboer, om at vi tilmelder os Nabohjælp. Vi vil gerne høre, hvad i tænker før vi tager en beslutning.
I kan gå ind og læse om Nabohjælp på: nabohjaelp.botrygt.dk
Kom forbi, smid en sms eller seddel om, hvad du/i tænker.
Der er forlydner om, at bestyrelsen er pålagt, at vælge udestuer, når vi kommer dertil. Det har bestyrelsen ikke hørt noget om. Men Ole har foreslået, at bestyrelsen kommer med på råd.
3. Dato for kommende bestyrelsesmøder: datoer ikke bestemt endnu. Men der bliver holdt et i marts/april og slutningen af maj.
4. Datoer for kommende arrengementer: Vi holder Sommerfest, den 29.6.24.
Mere info senere. Men sæt X i kalenderen, allerede nu- vil gerne se jer allesammen:-)
5. Holger og Annette, er igang med at undersøge muligheder for at søge fonde til udearealerne. Holger har talt med bestyrelsen i Højvangen og Ryparken for at få indput. Der var ingen af dem som havde søgt fonde.
Det kommer til at tage tid, men vi arbejder på det.
Det var alt for denne gang
Tanja, Holger og Annette
----------------------------------------------------------------------
Referart fra bestyrelsesmøde i afd. 19
Tirsdag den 21.11.23
1. Valg af referant
Annette skriver referart.
2. Siden sidst
Der er kommet nyhedsinfo fra SAB, vedr. udviklingen ift renoveringen.
Der er kommet et juletræ, Keld sætter det op inden 1. søndag i advent.
Der er udfordringer med af få lys på. Keld og Annette ser på det, og håber at finde en løsning.
3. Vi fordeler opgaverne til julehygge, den 17.12.
Starter kl.15.00. Der serveres glogg og æbleskiver/ pebernødder. Varm cacao til børnene og slikposer.
Se tilmeldning nederst.
4. Mulighederne for at søge fonde.
Vi er enige om, at søge SMUK, der er ansøgningsfrist 1.juni - 1, oktober.
De har fokus på blandt andet fællesskabet. Som vi gerne vil arbejde vidre med.
Derudover vil vi søge endnu en fond, som vi ikke har taget stilling til endnu.
Holger kontakter Helle Simonsen, for at få nogle gode ideer.
5. Kommende møder/arrengementer
Vi holder bestyrelsesmøde den 16.1.24
Der vil vi bl.a drøfte kommende arrengenmenter.
Gode ideer modtages gerne ;-)
På bestyrelsens vegne
Annette
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tilmeldning til julehygge.
Ja tak, vi kommer voksne og børn.
Navn:
afleveres i Annettes postkasse, nr 136, senest den 10.12.23
----------------------------------------------------------------------
Referart fra afdelingsbestyrelsesmøde
den 9. oktober 2023
!. Valg af referent
Annette
2. Præsentation af den nye bestyrelse.
Kort runde, hvor vi præsentere os.
Det er en enig bestyrelse, der brænder for fællesskabet i afd 19
3. Forslag til aktiviteter 2023
Vi vender mulighederne, med de midler og rammer vi har i øjeblikket.
Vi bliver enige om:
Den 12.11.23 juletur til Fængslet i Horsens - vi mødes kl. 10.00 ved indgangen.
Tilmelding nødvendig.
Den 17.12.23 julehygge i afd. 19, med æbleskiver, glogg/saft og juleposer til børnene.
4. Søge penge ved fonde, til udeområderne.
Vi er enige om at søge fonde, om penge til udeområderne.
Vi afsøger mulighederne, til næste bestyrelsemøde.
5. Kommende møder
14.11
6. Evt
Annette skriver til Ole, angående beskeder fra håndværkerne, når der kommer kran ol, som kan få indflydelse på ex parkering. Udfordringer vedr. tømning af restaffald.
Ole tager fat i entrepernøren, så der bliver givet direkte besked til involverede beboere. Ligeledes vil Ole minde håndværkerne om, at der bliver tømt om torsdagen, således der er plads til at komme frem.
Vi har spurgt til, om der kommer et skur til viceværten, hvis vi skal have noget opbevaret. Det gør der.
Siden bestyrelsesmødet:
Bestyrelsesmedlem, Lars, har valgt at træde ud af bestyrelsen, af personlige årsager.
Den øvrige bestyrelse og SAB, er orienteret. Bestyrelsen, vil gerne takke Lars for hans arrangemet i de år, han har været i bestyrelsen.
På bestyrelsens vegne
Annette Simonsen
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Tilmelding til julemarked i Fængslet i Horsens - den 12.11.23, kl. 10.00
Ja tak jeg/vi vil gerne deltage, vi kommer: voksne og børn
Jeg/vi kan desværre ikke komme
Afleveres i Annettes postkasse, nr 136, senest den 1.11.23
---------------------------------------------------------------------------
Referat fra bestyrelsesmøde den 21.8.2023
Tilstede: Tanja, Lars, Dorthe og Annette
A. Siden sidst.
Det er efterhånden længe siden vi har holdt bestyrelsesmøde, da vi har vurderet, at der ikke har været behov for det. Dog har vi været i tæt kontakt med SAB, når der har meldt sig undrende spørgsmål.
B. Sensommerfest.
Vi fordeler opgaverne mellem os. Bestyrelsen mødes på P-pladsen kl. 14.30.
Er der regnvejr, mødes vi om formiddagen, så skal der telt op.
Festen bliver holdt den 9. september. Vi holder den på den nye p-plads ud for Sanne og Holger, derfor opfordrer vi til, at der ikke bliver parkeret der.
Festen starter kl. 15.30 med kaffe og kage/frugt.
Derefter vil der være en lille aktivitet for de børn som er tilmeldt.
Der er popcorn, øl og vand. Ca. kl. 17.00 starter vi grillen op.
Der bliver grillet pølser og brød med div. tilbehør. Vil man have andet kød, er man velkommen til at tage noget med selv.
Vi spiser og hygger, og efter festen er der fælles oprydning.
Du/I kan stadig nå at tilmelde jer