Bestyrelsesmøde 19

 

 

 

Referart fra bestyrelsesmøde i afdeling 19 - den 18. marts 2025.

Tilstede: Holger, Tanja, Maybritt og Annette.

 

1. Valg af referent.

Annette skriver referart og sender det til SAB.

2. Nyt fra SAB.

Der er søgt om byggetilladelse til legepladen,  til Skanderborg kommune i december.

Der er blevet rykket for den flere gange.

Der er nu kommet et brev fra Byggeri- landskab og miljø - Skanderborg kommune, til de lejligheder der ligger op til legepladsen, hvor der er mulighed for at komme med bemærkninger til byggeriet, senest den 31. marts.

Derefter vil der kommer en afgørelse. Tidsplan ukendt.

3. Markvandring

Holger og Annette har været på markvandring den 4. marts, sammen med Dorthe Støve, Ole Høj og Steen fra SAB.

Vi var rundt på udearealerne i afdelingen. Der bliver ryddet op og fjernet/beskåret træer og buske, som er gået ud eller er til gene, ved lejlighederne nr. 118 -124, samt 102 -116. De "gamle" hække, vil blive klippet ned, så højen på ny og gammel hæk, med tiden bliver mere harmonisk/ensartet.

Vores affaldsøer kommer på plads, når der er kommet "hegn" op, så containerne ikke kan flytte sig i stormvejr. Der er 1 skab på øverste affaldsø, til farligt affald, det er regnet ud efter hvor mange hustande der er i afdelingen. Så vil mangler ikke en ;-)

Der er nogle fliser som skal ligges om.

Vi skal have skiltene med husnumre og cykel og knallertkørsel forbudt op igen.

Annette giver besked om, hvor mange vi mangler.

Petangbanen nedlægges og der sås græs.

Belægningen på vejen, skal enten laves eller der skal nyt til. Ole indhenter priser, og vender tilbage.

Ind til vores vej bliver renoveret, vil viseværten komme hver 14. dag og raspe og fylde huller op.

Vi i bestyrelsen er blevet bedt om at tage stilling til, om hjørnegrundende, skal blive i den størrelse, som de er nu, eller om de skal være mindre.

Vi har besluttet, at selvfølgelig skal hjørnegrundende forblive som de er nu. Ved nummer 126, skal den tilbage til den oprindelige størrelse. Annette giver SAB besked om bestyrelsens beslutning.

4. Siden sidst.

Vi er blevet gjort opmæksom på, at ikke alle har adgang til en computer, og derfor ikke kan læse referater, som fremover ligger på SAB`s hjemmeside. Vi håber de berørte kan finde en løsning, da det er en beslutning, vi ikke ændre.

5. Kommende møder

20. maj 2025 - hvor vi håber der er kommet en tidsplan for legepladsen, så vi kan komme igang med at planlægge

5. Evt.

Tidshorisont på de opgaver der skal laves -  Foråret :-)

Vi har atter rykket for indflyttemappe. Den er forsinket.

Der er observeret rotter i afdelingen. Så hold øje og kontakt SAB, ved mistanke.

Foråret giver måske anledning til at lave/bygge overdækket terrasser eller sætte drivhus/pavillion op.

HUSK, at det kræver en ansøgning og godkendelse hos SAB, inden i begynder.

 

Det var alt for denne gang :-)

På bestyrelsens vegne

Annette

 --------------------------------------------------------------------------

Referart fra bestyrlsesmøde i afdeling 19 - den 23. januar 2025.

 

Tilstede: Holger, Maybritt og Annette

 

Velkommen til alle, som er flyttet til afd. 19. Håber i bliver glade for at bo her :-)

 

 

1. Siden sidst

Bestyrelsen har besluttet at gøre som andre afdelinger og SAB, at referater fra bestyrelsen, bliver lagt ind på SAB`s hjemmeside under afdeling 19, referater fra bestyrelsen. Så dette er sidste referat, som bliver omdelt.

Tilmelding til arrangementer, vil forsat blive omdelt.

2. Nyt fra SAB

Der skulle i følge Ole H, komme indflyttemapper i medio februar

Vi har  været i kontakt med SAB, vedrørende udearealerne.

Der vil i denne uge komme info, omkring dette.

Men vi skal nok ikke forvente der sker noget før til foråret, bortset fra vedligeholdelse, som viseværten står for.

Annette har skrevet til SAB, da vi stadig ikke har fået de orange bokse, Dorthe Støve har givet det videre.

3. Arrangementer i 2025

Der vil blive afholdt en sommmer/indvigelsesfest, når legepladsen står færdig.

mere info, når vi ved hvornår den står færdig.

Andre arrangementer, vil blive besluttet, når vi ved hvem der er i bestyrelsen efter afdelingsmødet i september.

4. Kommende møder

18 marts kl 18.30 hos Annette. Vi planlægger de resterende møder den 18. marts.

5. Evt

 

På bestyrelsens vegne

Annette Simonsen

Formand for afdelingsbestyrelsen

Granhøjen 136

------------------------------------------------------------------------------

Referart fra bestyrelsesmøde i afdeling 19 - den 15. november 2024.

 

Tilstede: Tanja, Holger, Maybritt og Annette.

 

1. Valg af referent.

Annette skriver referart og sender det til SAB.

2. Seneste nyt fra SAB.

Der afholdes ekstraordinært afdelingmøde den 25. november, vedrørende legeplads. Indkaldelse er sendt ud.

3. Planlgning af ekstraordinært afdelingsmøde.

Annette har været i kontakt med Erling, som vil fremlægge de 3 forslag til legeplads.

4. Planlægning af julearrangement den 15. december, kl. 14.30.

Der er tilmeldt 18 voksne og 6 børn :-)

Bestyrelsen mødes kl. 14.00, på parkeringspladsen ud for Holger, hvor vi gør klar til arrangementet. Tanja og Annette handler ind.

5. Økonomi i forhold til indvielsesfest 2025

Bestyrelsen arbejder vidre og undersøger mulighederne, nå vi kender tidsplanen.

6. Næste møde

27.1.2025

På bestyrelsens vegne.

Annette Simonsen

_____________________________________________________

Referat fra bestyrelsesmøde den 4.april 2024

Tilstede: Holger, Tanja, Camilla og Annette

 

1.  Valg af referent - Annette

Uddeling af referart - Camilla

2. Siden sidst

En del af fase 3 er nu flyttet tilbage til deres lejliheder.

Vi kan konstaterer, at håndværkerne er godt i gang med fase 3 og 4.

3. Nyt fra SAB

Der er på bestyrelsens opfordring indkaldt til statusmøde den 8.4.24

4. Ansøgning til fonde

Annette arbejder på en ansøgning - der er tilbudt hjælp fra SAB

Det tager vi naturligvis imod. Efter den årlige markvandring, vil vi tage kontakt til SAB, for at få et møde ang dette.

5. Evt

Der udarbejdes til spørgsmål til statusmødet den 8.4.24

 

6. Næste møde

18.6.24 - hos Holger

Efter mødet med SAB, har bestyrelsen besluttet, at holde et ekstra møde ang udestuer/overdækket terrasse- det bliver den 29.4 hos Annette

 

Bestyrelsen i afd 19

Holger, Tanja, Camilla og Annette

-------------------------------------------------------------------------

Referart fra bestyrelsesmøde den 16.1.24

Tilstede: Holger, Tanja og Annette

1. Valg af referent

Annette skriver referart

2. Siden sidst

SAB: Vores visevært, Keld går på efterløn, og har sidste arbejdsdag den 25.1.24.

Der arbejdes på at får ansat en ny. ind til da, vil øvrige viseværter i SAB hjælpe til i afdelingen.

Beboerer i afd. : Der er kommet et forslag fra en beboer, om at vi tilmelder os Nabohjælp. Vi vil gerne høre, hvad i tænker før vi tager en beslutning.

I kan gå ind og læse om Nabohjælp på: nabohjaelp.botrygt.dk

Kom forbi, smid en sms eller seddel om, hvad du/i tænker.

Der er forlydner om, at bestyrelsen er pålagt, at vælge udestuer, når vi kommer dertil. Det har bestyrelsen ikke hørt noget om. Men Ole har foreslået, at bestyrelsen kommer med på råd.

3. Dato for kommende bestyrelsesmøder: datoer ikke bestemt endnu. Men der bliver holdt et i marts/april og slutningen af maj.

4. Datoer for kommende arrengementer: Vi holder Sommerfest, den 29.6.24.

Mere info senere. Men sæt X i kalenderen, allerede nu- vil gerne se jer allesammen:-)

5.  Holger og Annette, er igang med at undersøge muligheder for at søge fonde til udearealerne. Holger har talt med bestyrelsen i Højvangen og Ryparken for at få indput. Der var ingen af dem som havde søgt fonde.

Det kommer til at tage tid, men vi arbejder på det.

 

Det var alt for denne gang

Tanja, Holger og Annette

 

 

---------------------------------------------------------------------- 

Referart fra bestyrelsesmøde i afd. 19

Tirsdag den 21.11.23

 

1. Valg af referant

Annette skriver referart.

2. Siden sidst

Der er kommet nyhedsinfo fra SAB, vedr. udviklingen ift renoveringen.

Der er kommet et juletræ, Keld sætter det op inden 1. søndag i advent.

Der er udfordringer med af få lys på. Keld og Annette ser på det, og håber at finde en løsning.

3. Vi fordeler opgaverne til julehygge, den 17.12.

Starter kl.15.00. Der serveres glogg og æbleskiver/ pebernødder. Varm cacao til børnene og slikposer.

Se tilmeldning nederst.

4. Mulighederne for at søge fonde.

Vi er enige om, at søge SMUK, der er ansøgningsfrist 1.juni - 1, oktober.

De har fokus på blandt andet fællesskabet. Som vi gerne vil arbejde vidre med.

Derudover vil vi søge endnu en fond, som vi ikke har taget stilling til endnu.

Holger kontakter Helle Simonsen, for at få nogle gode ideer.

5. Kommende møder/arrengementer

Vi holder bestyrelsesmøde den 16.1.24

Der vil vi bl.a drøfte kommende arrengenmenter.

Gode ideer modtages gerne ;-)

På bestyrelsens vegne

Annette

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tilmeldning til julehygge.

 

Ja tak, vi kommer     voksne og     børn.

Navn:

afleveres i Annettes postkasse, nr 136, senest den 10.12.23

----------------------------------------------------------------------

Referart fra afdelingsbestyrelsesmøde

den 9. oktober 2023

 

!. Valg af referent

Annette

2. Præsentation af den nye bestyrelse.

Kort runde, hvor vi præsentere os.

Det er en enig bestyrelse, der brænder for fællesskabet i afd 19

3. Forslag til aktiviteter 2023

Vi vender mulighederne, med de midler og rammer vi har i øjeblikket.

Vi bliver enige om:

Den 12.11.23 juletur til Fængslet i Horsens - vi mødes kl. 10.00 ved indgangen.

Tilmelding nødvendig.

Den 17.12.23 julehygge i afd. 19, med æbleskiver, glogg/saft og juleposer til børnene.

4. Søge penge ved fonde, til udeområderne.

Vi er enige om at søge fonde, om penge til udeområderne.

Vi afsøger mulighederne, til næste bestyrelsemøde.

5. Kommende møder

14.11

6. Evt

Annette skriver til Ole, angående beskeder fra håndværkerne, når der kommer kran ol, som kan få indflydelse på ex parkering. Udfordringer vedr. tømning af restaffald.

Ole tager fat i entrepernøren, så der bliver givet direkte besked til involverede beboere. Ligeledes vil Ole minde håndværkerne om, at der bliver tømt om torsdagen, således der er plads til at komme frem.

Vi har spurgt til, om der kommer et skur til viceværten, hvis vi skal have noget opbevaret. Det gør der.

Siden bestyrelsesmødet:

Bestyrelsesmedlem, Lars, har valgt at træde ud af bestyrelsen, af personlige årsager.

Den øvrige bestyrelse og SAB, er orienteret. Bestyrelsen, vil gerne takke Lars for hans arrangemet i de år, han har været i bestyrelsen.

På bestyrelsens vegne

Annette Simonsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Tilmelding til julemarked i Fængslet i Horsens - den 12.11.23, kl. 10.00

Ja tak jeg/vi vil gerne deltage, vi kommer:         voksne og        børn

Jeg/vi kan desværre ikke komme  

Afleveres i Annettes postkasse, nr 136, senest den 1.11.23

 

---------------------------------------------------------------------------

Referat fra bestyrelsesmøde den 21.8.2023

 

Tilstede: Tanja, Lars, Dorthe og Annette

A. Siden sidst.

Det er efterhånden længe siden vi har holdt bestyrelsesmøde, da vi har vurderet, at der ikke har været behov for det. Dog har vi været i tæt kontakt med SAB, når der har meldt sig undrende spørgsmål.

B. Sensommerfest.

Vi fordeler opgaverne mellem os. Bestyrelsen mødes på P-pladsen kl. 14.30.

Er der regnvejr, mødes vi om formiddagen, så skal der telt op.

Festen bliver holdt den 9. september. Vi holder den på den nye p-plads ud for Sanne og Holger, derfor opfordrer vi til, at der ikke bliver parkeret der.

Festen starter kl. 15.30 med kaffe og kage/frugt.

Derefter vil der være en lille aktivitet for de børn som er tilmeldt.

Der er popcorn, øl og vand. Ca. kl. 17.00 starter vi grillen op.

Der bliver grillet pølser og brød med div. tilbehør. Vil man have andet kød, er man velkommen til at tage noget med selv.

Vi spiser og hygger, og efter festen er der fælles oprydning.

 

Du/I kan stadig nå at tilmelde jer